Upp som en sol...

Träningen sattes igång ordentligt för några veckor sedan. Kurslitteraturen köptes i förväg för att, för en gångs skull, inte hamna efter från start i studierna. Dessutom beställde jag en grej på nätet som jag nu längtar efter att få hem. Allt såg ljust ut :)

Träningen har numera hamnat lite efter igen. Jag kommer inte upp på morgnarna eftersom jag har hamnat lite i en trötthetsperiod. Att träna på kvällen hinns oftast inte med eftersom gymet inte har kvällsöppet var dag och jag jobbar till någon gång mellan 18-19. Jag har dock försökt kompensera lite genom att träna hemma. Detta resulterade dock i grav träningsvärk idag och igår...men det skall nog tränas lite ikväll med :)

Idag fick jag, av en slump, veta att kurslitteraturen för min kurs har bytts ut. Nu får jag försöka få pengarna tillbaka för böckerna. Där fick man för att man var duktig och ute i tid...

Mitt efterlängtade paket kan vara på villovägar. Jag spårade det på nätet, med hjälp av mitt kollinummer, för att följa postförloppet. Sedan märkte jag i morse att det, enligt hemsidan, hade hamnat längre bort än mitt vanliga uthämtningsställe. Jag tog snabbt upp luren och ringde Postens kundservice. De erkände att det borde ha hamant närmre och sa att det skulle korrigeras. När jag kom hem, och sökte igen på kollinumret, såg jag att det hade kommit till rätt ställe - och tillbaka till fel igen! Väldigt förbryllad som jag var ringde jag upp macken där det nu skulle finnas. Där fanns det inte. Förhoppningsvis har det bara skett någon informationsmiss i dataföded och paketet kanske hamnade rätt från första början. Nu får jag bara hoppas att det står rätt på postavin, så att jag går rätt imorgon :)

Nu ska jag iväg till tågstationen och hämta ut ett par biljetter :)

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback