Bloggflytt...

I helgen skedde en flytt av bloggverktyget som jag och Lena använder oss av. Tyvärr, har vi inte kunnat förmedla studentlivet under denna tid... Men nu blir det nya tag :D

Jag köpte nya rullskridskor (inlines) i torsdags. Mina gamla blev helt sönderkörda efter att ha vardagsbrukats genom en hel Halmstadvinter. Hur mycket man än rengör/byter lager och byter plats/vänder på hjulen kan man inte hindra rullskridskorna från att ta sina sista rull... Jag har gjort slut på 4 par rullskridskor i mina dagar. Ett av dem har min bror och min pappa även använt. Pappa satte väl de djupaste spåren i dem, och honom, när hans ben trycktes ut och både den stödjande plastskon och hans fot bröts av. Rullskridskorna popnitades ihop med hjälp av lite aluminiumplattor :)

I fredags passade jag på att inviga/köra in mina nyinköpta hjulskor. Eftersom jag inte hade varit på Tylösand sedan förra sommaren (då jag fick skjuts i polarens bil; tack Henke!) var jag inte säker på hur långt det var dit - eller om jag ens skulle hitta. Efter 10.3 km åkning, och en blåsbildning på insidan av vänsterfoten, var jag äntligen framme!

Väl på plats tog jag av mig mina strumpor, stoppade ner dem i skridskorna, som jag tog i handen, och traskade barfota i den finkorniga sanden ner till vattenbrynet. Föga förvånande var jag inte ensam under denna sommarsoliga dag! Stranden var fullsmockad med ungdomar, barnfamiljer och turister. Ute i det långgrunda vattnet fanns, förutom alla badare, även flera mindre och större båtar! Vissa valde att bada från dessa istället för att ta stranden i bruk.

Nu ska jag iväg till gymmet!

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback