Efterlängtad telefon!!!

I tisdags kväll fick jag steka upp en stor mängd köttfärs - innan den blev gammal i kylen. Mängden räckte till fyra måltider. Efter att ha kryddat och stekt all färs kom jag på att jag skulle ha hälften till mina finska köttfärspannkakor. Jag funderade då på om jag borde ha skippat att använda vit-, svart- och cayennepepparen. Gjort var gjort och jag fick hoppas att det blev bra.

Igår råkade jag somna om i 50 minuter. Skulle det inte ha varit så att jag brukar gå upp i god tid innan jobbet skulle jag ha varit mer än måttligt försenad till jobbet. Jag kollar posten runt halv tolv - och där är den! Min efterlängtade mobiltelefon hade letat sig hit efter 20 dagars väntan :) Det var svårt att vara bitter över väntetiden när man äntligen hade den hos sig. LITE synd var det dock att jag inte ens hann öppna lådan innan jag sprang till jobbet.

Under arbetstid kunde jag inte sluta tänka på alla funktioner och menyval. Jag ville bara bege mig på upptäcktsfärd! Under både lunchen och den senare rasten satt jag och pillade på, och läste i, allt vad jag hittade i min försändelse. Jag visste dock att jag inte fick sätta på telefonen innan den hade laddats.

Jag satt uppe till två inatt och pillade med funktioner. Skulle jag inte ha hittat en USB-sladd som passade telefonen skulle jag nog inte ha pillat riktigt lika mycket. Nu har jag ju kunnat sätta in finsk metal som ringsignal :)

I och med telefoninköpet kommer jag att kunnna dokumentera mer i bilder och sätta lite mer färg på tillvaron (och bloggen ;)). Nu måste jag dock dra mig från att skriva. Bussen till jobbet går om 40 minuter och jag har knappt klätt på mig.


Ha det bäst och håll tummarna med mig för att sommaren kommer tillbaka (och att Ryssland vinner ikväll)!


Med vänlig hälsning.

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jocke

Fabregas!!!! :D

2008-06-29 @ 16:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback