Ensam igen...

Nyss åkte min tjej hem. Om vi hinner ses igen innan lovet är slut det vet jag inte än. Några andra som får åka hem är de Svenska fotbollsfansen i Österrike/Schweiz. EM-guld till Sverige eller en vecka till med tjejen? Jag väljer det sistnämnda :) Finland är ju inte med i detta EM och min förhandstippning var Tyskland :)

Om tre minuter öppnar telefonslussarna till nätbutiken jag nämnde i förra blogginlägget. Det är nu fjorton dagar sedan jag beställde telefonen som skulle föreviga min och tjejens semester ihop. Hon har två foton på en lila stjöstjärna och ihopsamlade snäckor/stenar från Halmstadstränderna som minnen. Jag har hennes doft på kudden...

Den första sommarjobbsveckan är slut klockan 19 ikväll. Igår stod jag för första gången själv och packade ner varor i paket - som sedan skulle fraktas iväg. Det var förvånansvärt kul :) Jag vet däremot inte om själva packandet var roligt eller om det bara var kul att göra något alternerande.

Imorgon är det midsommar. Än vet jag inte vad jag skall göra. Jag vet heller inte var jag skall vara. I tråkigaste fall måste jag väl stanna hemma i studentlyan helt själv. Har jag tur får jag åka med min polare upp till hemkommunen. Han ringde mig, nämligen, i tisdags när jag var på jobbet. Skulle jag inte ha haft jobb skulle jag fått hänga på till Polen. Polaren skulle nämligen ner dit och hade vägarna förbi Halmstad. Det är inte ofta folk frågar "Hänger du med till Polen? Jag ska ner nu ser du".

Nu får jag ta igen lite städning och tvättvik.

Ni får ha det så bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback