Le happiness

Legat på stranden.

Blivit brunare.

Simmat runt en boj tre gånger.

Ätit en mozarellabaguette, en väldigt god sådan.

Smakat på en mandelcroissant, smakade som toscakaka.

Smakat på en chokladcrepe, smakade som en obakad degig pannkaka.

Mer croissanter, mindre av crepes lär det bli.

Mycket mat helt enkelt.

Det händer inte överdrivet mycket på rivieran.

På sandstranden och över kullerstenarna/resturangborden har det diskuterats "lika lön för alla", dyr mat i Frankrike, män som kan dansa, vackra klädesplagg som Lena bara måste köpa Nirvana vs återfödas i samsara och "vad gör vi om tio år"


Lika lön för alla är en fråga som är svår att svara på för det finns så många... men.

En Magnumglass kostar nästan 30 kronor.

En cocacola kostar 35 kronor (25ml)

En pizza kostar 80-120 kronor (även på bakgatona med vy in i en stenmur)

Män som kan dansa är coolt.

Ett par vackra baggy byxor ska inhandlas i morgon klockan tio då affären öppnar.

Lena gillar utmaningen att återfödas och är rädd för att upplösa sitt eget jag i världsalltet.

Om tio år gör jag antagligen samma sak som nu. Reser runt, njuter, andas långsamt, tänker, är jag, men med den lilla avstickaren att jag är färdigutbildad och jobbar med det jag vill. (Och kanske, kanske äger jag ett falurött torp någonstans)


Två dagar sommarlov till i solen, värmen, medelhavet och i le happiness.

Två dagar till utan regn och strollande runt i flip flops, för det har jag hört att det finns gott om hemma. Regn alltså.

28 grader vs 14... som jag sa. Le happiness!


När jag kommer hem lovar jag bilder från min lilla tripp.

Miniönskan: Sommarvärme i Sverige när jag kommer hem.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Tapio

Gôtt att du hann få in dina inlägg ;)

2008-06-23 @ 00:31:51
Postat av: Lena

Japp, medan de andra hade siesta:)

2008-06-23 @ 20:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback