Le midsommar in le France

Glad midosmmar på dig vännen, även om det regnar... så löd messet som jag fick av en kompis i går eftermidag när jag saltig, sandig, solbränd traskade på kullerstensgatorna i Antibes.

Och jag skrattade.

Moooha ha ha ha! (avgrundsskratt)

För jag tror att detta är min första midsommar på många år som jag inte har flutit bort i ett tält på liggunderlag och luftmadrasser - i Halmstad, i Varberg, på Öland, i Småland och så vidare.

Eller sovit sittandes i en knölig obekväm bil med blixtspektakel på himlen ovanför.

I och för sig så har jag firat midsommar en gång i Australien, byggde en midsommarstång av diverse exotiska växter som fanns att finna i djungeln. Det funkade.


Även om en av mina vänner släpade med sig sill så bojkottade vi andra detta. På stranden i solnedgången, i värme åts spröda baguetter fyllda med diverse godsaker och sköljdes ner med rött plastflaskevin. På franskt vis som vi sa, eller ja, mer vad vi tyckte var franskt i alla fall.


Just nu är jag befriad från att hacka lök til middagen. Fint att ha en ursäkt... oj vad jag bloggar duktigt.

Vi ska snart ta tåget in til Nice. För tydligen är det musikfestival över hela Frankrike i kväll vilket betyder att gatorna, barerna fylls av musik.


Franska språket är otroligt underhållande när man inte förstår det.
Bara detta att man kan sätta ordet Le framför allting så blir allting genast så mycket roligare och franskare:)

Vi gick upp le early och gick till le beach för att få lite le sun och i går kväll trampade Richaaaard i le dog poop.

Väldigt underhållande som sagt!


Näpp dags att engagera sig i maten, som i att hjälpa till att äta den.

Sen lär det bli mer le sun  at le beach resten av le semester.

Lena is le happy.


Minilycka: Chokladcroissanter

/Lena


Kommentarer
Postat av: Elli

kika gärna in och läs och tyck till på min blogg :)

ha en superbra dag :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback