Små fragment av min dag

Jag är ledig.

Och idag var faktiskt första dagen som jag var lite uttråkad på att vara just ledig.

Gick min morgonpromenad.

Blev regnad på i omgångar.

Tre gånger för att vara exakt.

Tänkte att det var dumt av mig att ta mig mobilen när det regnar.


Mitten på juni, summerar med raggisar på fötterna och tjock munktröja.

Gjorde frukost. Kokade ägg. Jag har kommit att älska ägg. Men i dag älskade jag inte ägg.

Varför finns det ägg som vägrar släppa skalet?

Helt plötsligt står jag där med knöliga ägg och den eftertraktade äggvitan sönderslajsad tillsammans med krispiga små äggskalsdelar.

Jag gillar vitan, inte gulan... suck.


Lyssnade på morgonpassets repris eftersom jag sov för länge.

Packade ner påslakan och handduk i backpacken.

Gick ut för att det var sol.

Gick in för att det regnade.

Packade ner duschkräm.

Gick ut för att det var sol.

Gick in för att det åskade.

Drack te.

Åt mat.

Kollade på en film.

Gick på kalas.

Just nu, surfar jag omkring och tittar på bilder på Frankrike.


Jag tror det är det jag gör, jag väntar.

Inväntar, längtar.

Resfeber.


Tjihoo, på onsdag är jag i Frankrike och sannerligen mycket mindre uttråkad.


Ministudenttips: Billiga ägg blir lika dyra som de dyra för man måste koka så många mer för de slajsar sönder.

/Lena

   
Uppdatering av min visit i Skånelandet, Maries examen i Lund och partaj i Malmö
   
Västra stranden och jag och Frida på fest på Bolmens 
  
Regnbåge i Jönköping, prästkragar och elaka ägg


Kommentarer
Postat av: Anonym

om äggen får ligga ett tag i kallvatten brukar de bli lättare att skala, utan att vitan följer med skalet...

2008-06-17 @ 10:02:33
Postat av: Lena

Tro mig... jag har testat. Vissa ägg vill inte bara.

Men tack ändå:)

2008-06-17 @ 22:32:03
Postat av: Elin

Åh, nu är ju du i Le France! Jag vill med!

Känns som om det är obalans i livet, regn sol regn sol åska knöliga ägg sol regn. Ingen len och fin linje, yta, ordning, eller vad man ska säga.

2008-06-18 @ 19:31:00
Postat av: Lena

I Frankrike är allt ordning och reda, de vet hur man har sommar på rätt sätt:)

2008-06-22 @ 18:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback