Smått och gott

Klockan är över midnatt och jag är rätt pigg.
Vaknade sent i morse, åt frukost vid lunch och fikade vid middagstid.

I dag har jag fyndat på Netto. Helt sjukt vad roliga och till och med användbara saker man kan hitta där.
Eftersom jag ska på kajakkurs på måndag så behövde jag vattentäta påsar att packa i och sicken tur, det hade de på Netto.

Jag hittade dessutom neopreneskor, vilket betyder att jag kommer att skutta omkring i typ våtdräktsskor med gummisula för att slippa skära mina fötter på vassa stenar och förhindra snubbliga olyckor. Införskaffade dessutom en keps för att skydda mig i det eventuella solskenet och ett par solglasögon a la fluga. Studentkassan blev inte så tunn som jag förväntat.

Gött, rätt redo för att plaska i Östersjön då!


Jag älskar Internet, att kunna lyssna på repriser av sitt favoritradioprogram är det bästa. Jag lyssnar nu:)


Jag borde packa.

Jag borde kolla en biljett till Halmstad.

Jag borde tvätta.

Jag borde hitta en blomstervakt.

Jag borde framför allt läsa två böcker som ingår som kurslitteratur till kajakkursen.

Jag borde verkligen ha läst dem i stället för att titta på en tecknad film som handlade om surfande pingviner.

Jag tycker att det är coolt att det är hanarna som ruvar på de små pingvinäggen medan honorna far ut till havs för att äta fisk. Sen när de kommer tillbaka till land spyr de upp maten till ungen som då är kläckt.


Det var gott att äta fiberrikt bröd idag. Baguetter kan jag faktiskt leva utan även om de är goda.

Och jag höll på att dö på spinningen idag. Lika lycklig är jag för det, men kände att kondition verkligen är en färskvara.


Jag undrar när solen kommer och jag undrar när csn betalar ut pengar för sommarkurser. Om vi säger så här, jag fick köpa den billigaste tesorten och chokladen fick utebli (vilket är en smärre katastrof i Lenas värld)


img_6329 img_6338

Minirädsla: Att göra en eskimårullning när man är lite rädd för vatten.
Minifilosofi: Utmana dina rädslor, bli lite blöt och väx några centimeter.
/Lena

Kommentarer
Postat av: nattrafiken

gällande när csn betalar ut sommarkurspengar, först måste du ju ha ansökt och fått beviljat, men det har du säkert redan, sen kan du se planerade utbetalningar på dina sidor på deras hemsida, supersmidigt! lycka till! och ha så kul på kajakkursen! =)

//nattrafiken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback