Tillbaka i Halmstad

Jag kom ner till Halmstad i måndags kväll. MIn helg i Götet har varit underbar :) Måndagens gokartåkning blev lyckligtvis av. Jag hade inte kört sådant sedan jag var på Skara sommarland i högstadiet. Jag kan ju säga som så att...jag kom sis. Min pappa och min bror körde som man bör; låg på fullt is tort sett överallt, tog ut kurvorna och bromsade när det var ytterst omöjligt att ligga på fullgas. Jag, däremot, höll mig till insidan på kurvorna, med snabba inbromsningar och över gick till bredställ med fullgas :)

I måndags kväll när jag kom hem var jag nog uppe lite länge. Mobiltelefonen var fortfarande inte upphämtad så jag fick chansa på att jag skulle vakna upp i tid igår. Jag var och hämtade upp den på Trade Center-expeditionen. Tyvärr hade min mobils batteri dött under helgen. Jag var alltså fortfarande utan klocka :( Efter lite andra ärenden på skolan begav jag mig hem igen.

Mellanmål blev mackor och jag åt den sista springandes till bussen. Igår blev både frukost, mellanmål och jobblunchen formbröd med korv/ost. Energidepåerna var helt slut när jag väl kom hem från jobbet. Något som däremot var en positiv utgång av gårdagens eftermiddag på jobbet var att jag äntligen fick besked om sommarjobbet. Jag har jobb och sommarekonomin är säkrad :D

Nu ska jag dra till gymmet. Idag ska jag försöka starta igång mina gamla träningsrutiner. I och med den generösa skatteåterbäring jag precis fick skall jag investera i ett par rullskridskor någon dag. Mina förra har gummi kvar på 2 av 8 hjul :)

Ha det bäst gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback