Nattsamtalare

Lägger in inlägget nu på grund av tekniska problem, bonusbilder tillkommer från förra helgen.

Det är torsdag natt och jag är "hemma" i Jönköping. Efter att ha jobbat några timmar, så kommer jag antagligen drömma om påskägg, marsipankaniner och nougatkycklingar med krisp i. Men det är bara början, tre dagar till och årets största godishelg är över.

Pengar smakar alltid gott.


Med sprickor i händerna av allt diskvatten, skoskav av de nya skoinläggen, mjukglass-stänk i håret och iklädd en ful neongrön tröja med ett stort hjärta på sitter jag trött i min kompis Björnes soffa som också skall bli min sovplats i natt.

Han snarkar och pratar i sömnen där borta. Han läser aldrig min blogg så han kommer inte veta att jag skriver detta. He he lite makt runt klockan ett på natten kan vi kalla det.


Jag tänker på att ibland är nattsamtal det bästa.

Min syster kom förbi helt oväntat på jobbet. Hon tyckte vi kunde ha en kvällsdejt.

Vi tog drivein i stället för att gå in på själva restaurangen, där alla påsklediga skrikiga familjer som var för trötta för att åka hem och laga middag satt.

Min syster undrade om vi skulle parkera bredvid psyk (sjukhuset ligger alldeles bredvid) bara för spänningen skull, men jag valde en plats under en lyktstolpe. Helt otroligt hur mycket man uppskattar tystnad efter en dag på ett köpcentrum.

Vi mumsade och pratade och när den patrullerande polisbilen cirkulerat oss för andra gången och vi inte ville misstas för dealers så åkte vi till en annan parkering och tjattrade en stund till.

Det var trevligt att ta igen lite tid.


Nyss avslutade jag också ett nattligt samtal via msn med en kompis, vi grubblade tillsammans och gjorde säkert världen tre skikt vackrare:)


Mina ögonlock fladdrar, dags att sova.

Minitanke: Undra om Jesus visste hur mycket godis folk köper för att hylla honom?

/Lena


    
    
 Vårbilder, tentafest på Morfars och konditionstest i labbet

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Barcelona hade någon form av stalig minibike-institution! Det du!

Postat av: Lena

wohooo
Det ska jag kolla nästa gång jag sticker dit:)
De är ju ihopfällbara, kan man checka in dem som handbagage tror du?:)

2008-03-22 @ 20:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback