42 dagar av vad jag vill!

Efter datakrångel och nedlagd mobil så har det tekniska kaoset kulminerat, dalat ner och jag är på gång igen.

Det har hänt en del, jag har hunnit avverka min sista tenta, vilket känns som en enorm befrielse - för nu har jag sommarlov i hela 6 veckor. Wihooo!

Jag har varit på en hejdundrande tentafest, ganska intressant och underhållande att vara den enda som är nykter bland onyktra.

Man hör en del, man förstår en del, man iakttar en del som gör att man skrattar och funderar en del.

Jag verkar dessutom ha tappat greppet om tid och rum, för när klockan var sju minuter över sex i fredags kväll och jag skulle med ett tåg till Jönköping tjugo över, så stod jag i min hall och trasslade med en borste i ett mycket envist hår.


Men tro det eller ej, fattar det knappt själv, jag hann med tåget. Ska nog döpa om minibiken till el eldo speedobiken.

I lördags natt sprang jag i fatt en buss och i dag på väg till jobbet fick jag ännu en gång springa i fatt en buss. Jag har totalt tappat greppet, slappnat av, lagt ner, känner ingen som helst tidspress.

Eller ja, det kan också vara mina allergitabletter som gör mig tjock i skallen, trött i ögonen, seg i kroppen och som får mitt universum att ligga lite efter i tidsmässigt.


Det har också varit min jobbhelg, tack och lov så insåg människor att sol är en trevlig sysselsättning och hälsade på den istället för att traska runt på köpcentret där jag jobbar.

Så för att vara sanningsenlig så är det nu som mina 6 veckor av sommarlov börjar.


Jag kan liksom inte omfamna känslan av denna ledighet och vad jag kan tänkas fylla den med.

Sol, bad, träning, böcker, film, vänner, soluppgångar, solnedgångar, hängmattor, croissanter i Frankrike, baka egna äppelringar, grilla, dansa... ja ni fattar.

Jag kan dessutom koppla bort droppställningen med tillförande Novalucol.

För magkatarr, det får man inte när man har sommarlov:)


Min kompis ska smuggla med sig Abbas sill ner till Frankrike och tyckte prompt att jag kunde stå för snapsen
(vi firar midsommar där)
Jag kan inte riktigt förstå vad jag vinner på denna deal, då jag är vegetarian och hatar snaps.

Men jag kan gå med på det, bara för att det är en cool grej att smuggla med sig töntiga ätbara saker till ett land där gastronomiska himlar skiner. Ha ha... så svenskt!


Minilycka: Det ska bli värmebölja denna vecka och jag har all tid i världen att befinna mig precis mitt i den:)

/Lena   


   
Nä man undviker att tentaplugga - så kan det hända att man gör annat;)





Kommentarer
Postat av: mia

å lena.. Du e så värd d! Sola lite åt mig me e du gullig. Varmaste hälsningar från sandregniga mallis! Tyckaom * mia

2008-05-26 @ 00:22:53
Postat av: Elin

Åh, fina bilder! Jag vill också bli klar med skolan så jag kan göra andra grejer. Typ fota.

Postat av: Lena

Mia - Ha ha.... japp jag är marinerad och stekt redan. Moha ha hah ah

2008-05-27 @ 22:41:22
Postat av: Lena

Tack Elin
Fota är roligt,särskilt när man borde göra annat;)
Trädet finns i min trädgård och jag försökte plugga under det och bladen blänkte så fint medan jag läste om aeroba processer..ha ha och ögat är självklart mitt och ehh, kan ju säga att det blev cirka 75 bilder innan denna kom till:)
Kram

2008-05-27 @ 22:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback