En skön kårkväll

Igår var sista Kåren som jag jobbar på detta läsår. Jag kom dit några minuter över 19. På plats var Sexmästare, värdledare, DJ, barmästare och värdar. Det var en den kommande höstens nollningsstaber som skulle bemanna även denna gång. Tyvärr var de inte så många...

Efter den sedvanliga personalmåltiden. Satte vi igång med förberedelser inför kvällen. Det positiva med att ha en liten grupp att ha rundvandring för är att det går så himla fort! Jag hade all tid i världen att prata igenom alla moment ordentligt :)

Vi öppnade, som brukligt, vid 21. Det var dock inte många gäster på plats förrän efter 23. Om det berodde på att det var 2 dagar kvar till CSN-stödet eller att nästa vecka är fullspäckad med fester och utgång, den nöten får någon finurlig knäcka. Sedan började folk ramla in; det kom folk i horder!

Militärhögskolan var där för att fira en sista gång innan de skulle på utlandsuppdrag/-utbildning. Vissa skulle tydligen till Slovenien - andra till Sicilien. Vi började snabbt märka av att vi var underbemannade, men med lite kämparglöd (och mycket personalgodis) klarade vi av det galant! Go'are personal får man leta länge efter :)

Jag fick precis in Junis CSN-pengar. Dryga 3700 kronor...och lön! skulle det inte ha varit så att jag fick jobb i slutet av förra månaden skulle det ha varit knapert värre nu. Förhoppningsvis får jag även fortsätta jobba under sommaren, så att skatteåterbäringen inte äts upp helt av hyror.

Nu ska jag ta och sova. Jag somnade till några gånger under Eurovision Song Contest. För er som ej sett semifinalerna kan jag säga att alla nordiska länder är med. Finland har ett metalbidrag där de sjunger om ridande män :) I finska sändningar inför ESC fick man inte bara höra bidragen, man fick göra det med textning! Synd bara att jag inte läste så noggrant när det sändes. Jaja. Jag håller i första hand på de ridande männen: Annars får svenska Charlotte ta hem det.

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: sara

liten kommentar bara, jag tror att det var militärhögskolan (mhs) som var där, och inte försvarshögskolan... rätt stor skillnad faktiskt...

2008-05-23 @ 08:22:47
Postat av: Tapio

Ja, jag tror det också :) men jag minns aldrig vad de heter :) ska ändra :)

2008-05-23 @ 10:44:55
Postat av: Jocke

Folk i horder? Hoppas du var ironisk när du skrev det :P

2008-05-24 @ 00:47:19
Postat av: Tapio

Jocke: I och med att få rum var öppna och att personalgruppen var nere på ett minimum blev trycket på baren, garderoben och entrén stort. Detta var varför jag uppldevde det som horder :) Perception, min Varbergska vän. Perception!

2008-05-24 @ 00:57:29
Postat av: Jocki

Perception, my ass! ;)

2008-05-24 @ 11:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback