Mental laddning och motivation

Hemma i Halmstad igen. Jag har precis dansat av mig lite stress i köket till pinsam musik.  
Stress som grundar sig på allt för mycket projekt, för mycket inlämningar, tentaplugg och den tid som går förlorad när man har två extrajobb.

Inte att förglömma att beach 2008 redan är här, jättevarmt och soligt.

Bikinisäsongen, bikiniprovningen som man mentalt måste ladda för i en vecka innan man vågar sig in i provhytten. Och de där små trådstyckena som ser bättre ut på en galge än på kroppen i provhytten.

Jag får helt enkelt nöja mig med att jag var nära beach 2007 en gång (enligt mina mått mätt - rätt subjektivt då), för här går det alldeles för sakta framåt när man har envisa fotleder som inte kan belastas och skavsår som verkar föröka sig.

Kan hända att choklad är rätt gott också...


Hakuna matata, nya tag, ljusare tider, bit ihop, genom svårigheterna mot stjärnorna och gilla läget.
Dessa små fraser tänker jag på nu och allt annat peppande trams man ljuger ihop för sig själv:)


Min lediga sommar hägrar visuellt. Jag är ledig i sex veckor, sen jobbar jag halvtid i fem, sen är jag ledig lite till.
Det är då jag tycker om mina två extrajobb.

Men jag måste erkänna att det är riktigt svårt att behålla motivationen att sitta inne och plugga när det är strålande sol och tjugo grader varmt och man bor vid havet.


I morgon är det utbildningsdag på Eleiko igen, ska bli riktigt kul. De förra dagarna i april var över förväntan när vi blev undervisade i träningslära.


Jag har utökat mitt näste av minibikes, ha ha...

Nu har jag två stycken vackra små minibikes, den nya är dock aningen svårstyrd men helt okej. Farmors gamla.

Jag brukar inte värdera material så mycket och särskilt inte saker gjorda av metall, med hjul på.
Får ärligt erkänna att jag har fått dille och vill ha fler.

Åh nej, är jag en samlare nu? En sån som samlar på saker som skulle få ont i hjärtat när de går förlorade? Suck!


Minilycka: Min porslinsblomma har slagit ut
/Lena



Kommentarer
Postat av: Elin

Man får samla på cyklar.... jag har tre.... varav två fungerar och den tredje ska jag någon dag lämna in på renovering. Den andra cykeln står på vinden och tas ner i nödfall (läs: vid punka på cykel 1) och den första används.
Så, Lena, jag har förståelse.

Postat av: Lena

Ja, tyvärr är jag uppslukad av samsara;)
O ganska gla för de!

2008-05-14 @ 18:57:52
Postat av: Kajsa

Min porslinsblomma fick en blomma(blommor?). Sen ville den inte mer. Snålt.

2008-05-24 @ 18:33:21
URL: http://www.manniskosnaskare.blogg.se
Postat av: Lena

Åh kajsa, stackars...
Jag har fått tre klasar av porsliniga blommor och nu...tro det eller ej. Min orkidee har slagit ut igen:) Wihoo jag tror jag har gått från dödens fingrar till lite limegröna i allafall.
Snart ses vi i Malmö vännen. Kram

2008-05-28 @ 00:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback