Teknikens under...

När jag vaknade i morse hade migränen från dagen innan försvunnit. Min kur bestod av sömn och att ta ut linserna. Terminens sista gymtillfälle blev idag; det var ett bra avslut innan helgen. Nästa vecka kommer sommartränandet igång och förhoppnignsvis blir det många cooper-test.

Efter gymmet skulle jag handla. I tisdags lamslogs hela skolan, Ica MAXI och trafikljusen fram till hemköp av ett stort strömavbrott. Varken träning eller att handla blev av. Jag såg till att få gymmat idag och sedan bar det av till MAXI. Det köptes grönsaker, pålägg och läsk; äntligen hade jag råd att köpa hem lite "studentlyx". Som grädde på moset mottog jag sjätte stämpeln i mitt häfte, som därmed var fullt, och jag fick ett gratis paket kaffe :) Även om jag inte dricker denna bruna dryck var jag glad. Nu hade jag nämligen en besöksgåva att ge till mor imorgon.

På väg hem slarvade jag bort min mobil. Jag hade glömt den i
Trade Center. Lyckligtvis fick jag tag på dem i receptionen och de lokaliserade den. Det är nog inte varje dag de får telefonförfrågningar om mobiltelefoner vara eller icke vara på toaletter :)

Eftersom jag inte hade någon klocka (utöver den i mobilen) hade jag svårt att hålla koll på tiden. Detta ledde till att jag kom för sent för att hämta ut mobilen. EN minut försenad var jag :( På väg hem stack jag förbi optikern för att köpa nya linser. Jag ville nämligen inte behöva gå i mina (gymnasietids-)glasögon längre än jag måste. Tyvärr var det stängt på grund av sjukdom.

Jag ska till Göteborg imorgon bitti. Hem (till Halmstad) kommer jag inte förrän måndag kväll. Med detta i bakhuvudet förstod jag att jag skulle behöva gå MED glasögon och UTAN mobiltelefon i 6 dagar! Jag har använt linser sedan 3-4 år tillbaka. Min första mobil skaffade jag mig för nio år sedan. Jag har i genomsnitt förflyttat mig 6-6,5 år tillbaka i tiden! Det enda sättet jag kan peppa mig att klara mig igenom detta är genom att se det som ett "intressant samhällsvetenskapligt experiment". På tisdag skall jag delge resultatet för er!

Nu måste jag sova. Jag fick ringa min käre far nyss för att jag behövde väckning imorgon. Utan mobiltelefon=ingen (väckar-)klocka. På fredag kan jag berätta hur min brors student firades, hur det har varit att se pappa respektive farbror för första gången på ett respektive två år.

Ha det gôtt, gott folk!

Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. I helgen ska jag presentera tjejen för familjen, släkten och kompisgänget. Dessutom ska det närmsta gänget ur min avgångsklass fira tre år från studenten :) D.s.

Kommentarer
Postat av: Jo

Ja, de skall bli så trevligt, syns imorgon älskling.
Puss och Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback