Träningslust...

På sistone har träningen gått åt skogen. Först var det schematiskt omöjligt. Jag har även varit sjuk. Sedan hade jag skadat bröstkorgen. På sistone har det varit allt möjligt. Jag minns en tid då jag gymmade, sprang coopertest, klättrade, åkte rullskridskor (ja, jag syftar på inlines) till skolan och jag åkte även i skateboradhallen. Förutom detta tränade jag hemma på kvällarna de dagar jag ej hade gymmat. De senaste dagarna har jag inte ens gjort det sistnämnda. Jag köpte ett nytt hopprep i helgen! Förhoppnigsvis ska det, och en kick i ändalykten av Jocke, ge mig ny energi på Kårgymmet imorgon.

Efter att, i måndags, ha kommit hem från Göteborg mötte jag en lägenhet i oreda. Nu är nästan allt i sin ordning. Jag har ingen disk, jag har dammtorkat, böckerna är organiserade (med två ENORMA, nya, finska ordböcker som tillskott!), nästan all tvätt är vikt och färgorganiserad. Imorgon krävs ett sista ryck...

De två senaste dagarna har jag stressat mig till jobbet. Båda gångerna har jag mött bussen i korsningen ut på Viktoriagatan från Österskans/Picasso. Värst var det igår när jag missade bussen med 50 meter. Jag stannade då upp, men sedan såg jag att det var rödljus pch det bar iväg igen! Busschaufförskan var snäll nog att släppa på mig; jag var spyfärdig... Jag kan nämna att jag precis hade satt i mig en karrékorlett på några minuter och att den andra hade jag slängt ner, nystekt, i en fryspåse. Som tur var smälte inte påsen :)

Det blev lite kort, men nu ska det kokas mannagrynsgröt innan läggdags.

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Imorgon kväll blir det mitt sista Barvärdstillfälle på Kåren innan sommaren. Tjoa om ni ser mig susa förbi :)

Kommentarer
Postat av: Jocke

Träääääääna *hytter me näven* :P

2008-05-21 @ 10:27:39
Postat av: Lena

Det finns några saker som kallas överbelastning, felbelastning och återhämtning:)

2008-05-21 @ 10:38:44
Postat av: Tapio

Lena: Ja, men jag tycker det e bäst att skippa dem ^^
Läkaren sa iofs att jag inte fick överbelasta/överanstränga området. Men när man styrketräanr är det svårt att veta vad som är över- och vad som bara är belastning. jag jag motiverat mig med att det varit återhätning på sistone. Både från sjukdom och skada.

P.s. Det nya hopprepet har redan givit mig piskrapp på ryggen!

2008-05-21 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback