Föreningsengagemang

Precis som Elin har även jag medverkat i Motvinden, som ges ut av Högskolan i Halmstads studentkår. I två år, från 2004-2006, skrev och fotade jag med glädje och fingerfärdighet. Första året som just skribent/fotograf för att under andra året iklä mig rollen som biträdande chefredaktör. Det var en mycket givande och lustfylld sejour. Men var har tidningen fått sitt namn ifrån? Jo, enligt redaktionen från 1992, då tidningen för första gången skådade dagsljuset, syftar namnet på den motvind som Halmstadstudenterna utsätts för. Främst när man med cykel tar sig fram genom staden, men även i form av dyr kurslitteratur, uteblivna studiemedel, etc. Men detta var alltså 1992... Jag överlåter dock givetvis till er själva att under er studietid bedöma hur pass mycket motvind ni har. Hoppas såklart att den blir minimal. Kan ändå nämna att det även idag blåser på ganska bra i Halmstad, speciellt på Laholmsvägen.


Att gå med i en eller flera av studentkårens olika föreningar är någonting jag verkligen rekommenderar! Här finns ju möjligheten att träffa människor som man delar samma intresse med, utbyta erfarenheter, skaffa sig nya värdefulla kunskaper samt ha kul såklart. Föreningsengagemang är också en bra merit att ha med i sitt CV när man söker jobb. Så kom därför ihåg att alltid begära ett intyg (skrivs i regel av föreningens ordförande) på att ni varit verksamma inom en förening.


/Micke

 
Visst blåser det en hel del i Halmstad, men detta foto visar inget annat än prov på en av mina vänners atletiska förmåga.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja fy för Laholmsvägen!

2006-08-03 @ 14:57:50
Postat av: Jennifer

Motvind bör väl betyda medvind för de som är på väg mot motsatt håll? :-)
(Idag är det förresten lätt motvind in mot stan ifrån Högskolan)

2006-08-08 @ 15:31:32
Postat av: Micke

Det har du så rätt i Jennifer =)

2006-08-08 @ 22:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback