Sol och glass

I morse väcktes jag av tonerna från en grupp mer eller mindre skönsjungande ungdomar. Yrvaken som jag var trodde jag först att det var ett demonstrationståg, men efter att ha dragit upp rullgardinen kunde jag snabbt konstatera att det var ett gäng nollor. Härligt tänkte jag och erinrades med ett leende på läpparna om tiden som både nolla och straffmästare.


I samband med nollningen har ÄNTLIGEN den värmande solen börjat titta fram mer och mer och jag håller tummarna för att det är slut på det regniga vädret. Annars hoppas jag för er som nollas skull att staberna har varit flitiga och gjort regnscheman.


För er som inte är med på nollningen vill jag med tanke på sol och värme tipsa er om ett glasställe att besöka innan studierna drar igång, nämligen
Smultronstället i Söderköping. Har själv inte varit där än, men min glassälskande morbror kan intyga om glassar i varierande storlekar, färger, sammansättningar och smaker. Låter smarrigt värre tycker jag!

/Micke


Kommentarer
Postat av: Oscar

Vägrar tro att nollningen tog dig off-guard

Postat av: Snadra

Söderköping? Är det inte lite långt att åka, jag skulle hellre rekommendera Riccardo i Möllegård. Han gör egen Italiensk glass som är super. Slå Möllegård och Halmstad på hitta.se så ser man hur man cyklar dit.

2006-08-21 @ 14:14:21
Postat av: Micke

Hej Sandra! Visst är det en bit mellan Söderköping och Halmstad, men mitt tips riktade sig först och främst till de som inte har anlänt till Halmstad än. Men tack för tipset om Möllegård, ju fler glasställen att upptäcka desto bättre =)

2006-08-21 @ 15:03:01
Postat av: Micke

Tja Oscar! Hehe, givetvis tog inte nollningen mig off guard, men i yrvaket tillstånd kan man få för sig det mesta...

2006-08-21 @ 15:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback