Luciatåget är på ingång

Som barn hade jag en ljusstake som verkligen var världens finaste. Det var en liten stjärngosse med ett ljus i sin famn. Ska erkänna att jag inte riktigt har koll på vem jag fått den av (mamma - kan Du fylla min lucka?) men den var speciell. Ibland inser man nog inte riktigt hur mycket man håller något (även någon) kär förrän det är borta (läs: gått sönder). Samma person som helt plötsligt en dag tröttnade på de stackars små fiskarna som simmade i vårt akvarium råkade ha sönder stjärngossen. (Onödigt vetande: fiskarna gick sitt öde till mötes genom att spolas ner i toaletten). Men kanske var det ändå tur att den lille stjärngossen fick ge sitt liv den där vintern, för samvetet hos förövaren blev så dåligt att denne letade reda på en ny stjärngosse från samma produktion att ge mig. De följande åren fanns resten av Luciatåget i små advent-/födelsedags-/julpaket och nu är hela tåget samlat på min fönsterbräda!



Luciatåg (Stjängossen till höger är alltså ständig suppleant, han är även någon ljusare i hyn än originalet. Originalet var för övrigt kanske inte lika perfekt, men charmig på sitt sätt)

Om Du vill njuta av ett riktigt
Luciatåg kan Du bege Dig till Martin Lutherkyrkan kl 10,00 på söndag.



Ämnesbyte:

Om man är musikmästare ska man nog akta sig för liknande situation om kamera finnes i närheten...

Smed



/Elin - hade nog lite, lite, feber igår...

Kommentarer
Postat av: Walle

För att citera Basshunters (årets sämsta) albumtitel: LOL!

Synd bara att han inte skäms, det borde han :)

2006-12-08 @ 10:36:16
Postat av: .eileen

Frågan är väl även..vem är det som borde skämmas...?
Personen som råkade spola ner mina fiskar i toaletten, Smed som somnade i soffan på Kåren eller Basshunter som verkar ha otroligt dålig fantasi (själv har jag ETT ANTAL coola band-låt-skivnamn på G i huvudet...)
Blir det någon julfest för Dig då?

2006-12-08 @ 11:25:45
Postat av: Walle

Absolut!
Dess värre har jag tenta på lördagen men en dag kan man väl få satsa på en karatefylla :)

2006-12-08 @ 15:42:06
Postat av: Smed

Klart jag inte skäms!!!
Lägger man ner så mycket tid som jag gör vid sidan av skolan är det väl klart att man kan bli lite trött ibland... =) Ses på torsdag!

2006-12-13 @ 06:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback