Antagningsbesked

Jag minns att nervositeten var stor den här tiden för två år sedan. Jag hade Högskolan i Halmstad som förstahandsval och hade verkligen funderat noga över hur jag rangordnade de olika alternativen. Halmstad kändes lagom, vilket blev orsaken till att jag helst ville hit. Lagom både vad gällde storlek på stad och avståndet till mamma och pappa. Från att vara van vid en liten ort i Bohuslän där alla visste vem man var blev Halmstad en stor härlig överraskning, parker, pubar, caféer och människor gjorde mina intryck översvämmade.  För att lära känna staden skaffade jag mig en liten karta (som fortfarande gömmer sig på ett lättfunnet ställe i mitt hem) och begav mig runt i staden på min orangea 70-talscykel. Den platta cykelstaden välkomnade mig på ett glatt sätt, om man är van vid backar är Halmstad verkligen lättrullat, och tanken på att ta bussen någonstans försvann direkt. Så mitt tips till alla som är på gång att flytta hit är att se till att ha en bra och skön cykel och kom ihåg att det inte alls är pinsamt att lägga en karta i väskan de första veckorna. Om man skulle cykla vilse så kanske man vill veta vart man är, för kanske är detta ”vilse” en väldigt skön och fin plats som man vill återvända till?!/Elin

Kommentarer
Postat av: Micke

Klockren avslutning på ditt inlägg! Det är fint med smultronställen. Du har rätt i att backarna i Halmstad är lätträknade, fast de som finns uppe vid sjukhuset bör man som många andra mer eller mindre branta backar hålla en respektabel cykelfart i när man tar sig nedför. Tro mig, jag talar av egen erfarenhet... Du har också rätt i att buss helt klart är ett överskattat transportmedel vid resor inom denna stad.

2006-07-18 @ 20:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback