Besök på Ullared

ullared

Tanter är galna!

När man siktar kundvagnen mot
GeKå’s ingång i Ullared får man vara glad att man får en plats i kön. Där inne är kaoset totalt och de sura minerna hos proffsshopparna är så läskiga för oss amatörer att vi nästan ställde oss i varsitt hörn och grät. När vi väl tagit oss samman var det bara att smila upp sig, ut med armbågarna och slänga ursäktande utrop över axeln medan man styrde omkring sin vagn.

Hade plan på att handla för mellan 500 och 1000 riksdaler. 1303 spänn senare drar jag kontokortet i kassan och då ska kan jag stoltsera med att jag faktiskt inte köpte så mycket onödiga prylar. Tvättmedel, tandborstar, hårspray och plåster går ju åt!

gänget
Förberedande pepptalk på parkeringen.

fikapaus
Fikapusen var behövlig efter en timmas krig med de andra shopparna.

chockad
Sofie, premiärbesökare, var chockad över att vi hittat så mycket billiga grejer.


kvitto




Trevlig dagsutflykt, kanske inte för plånboken, men man glömmer studieskulden för en stund och känner att man spara såååå mycket pengar.


/Elin, som även köpte onödigt mycket kex på Göteborgs Kexbutik som fanns utanför varuhuset.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag är total Ullaredsfreak. Har åkt dit minst två gånger om året sen jag flyttade till Halmstad för att plugga. Det slutar alltid på över 1000-lappen (ofta 2000), men sen slipper man ju springa till jourbutiken och panikköpa deodorant för 50 kr under resten av året. Det spar pengar. Mitt tips: stig upp i ottan eller åk dit på vardagarna så är det inga köproblem. Och skanna av klädavdelningen ordentligt! Jag har hittat byxor för 39 kr (!) som jag sett i stan för flera hundra (samma märke o allt). Ska dit igen på lördag - längtar!

2006-10-12 @ 15:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback