Packa pappas kappsäck

Skönt att man är en strukturerad man. Klockan är lite efter ett, natten mellan tisdag-onsdag. Förbereder för Englandsresan. Ska vara borta en vecka, och om fem timmar lämnar tåget perrongen på Halmstads central. Innan dess har jag tänkt hinna...

* Komma på vad jag ska packa
* Packa de grejerna
* Upptäcka att det var för mycket grejer
* Upptäcka att jag dessutom glömt packa en massa grejer
* Överväga att strunta i resan för att det är så böfvelens tråkigt att packa
* Komma på att det nog ändå är värt besväret
* Packa om
* Upptäcka att jag fortfarande har för mycket grejer
* Ånyo upptäcka grejer som jag glömt packa
* Svära högt och länge
* Besluta mig för att det nog är bättre att panikpacka precis innan jag måste lämna lägenheten
* Upptäcka att jag hinner sova lite drygt en timme innan jag måste stiga upp
* Gå och lägga mig
* Vakna av mobilalarmet
* Somna om
* Panikvakna en halvtimme innan tåget går
* Packa en perfekt packning på fyra minuter
* Dricka upp en halv liter youghurt ur förpackningen
* Åka till London

Busy hours ahead, alltså.

Ändå har jag hunnit med att blogga mitt i denna planeringsmisär. Och fundera på om det heter "packa pappas packsäck" eller "packa pappas kappsäck". Stackars, stackars lilla hjärna. Men kappsäck måste det ju vara.

Tataa!

Bear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback