So long, spring...

Jaha, nu verkar våren ta uppehåll på obestämd framtid. Det har varit härliga dagar annars. Särskilt gott var det att för andra gången i år sola och bada på Tylösand i söndags. Nu sägs det dock vara kyla på väg. Jag gillar det inte.

Jag såg en konstig grej på Ica Maxi idag. Pepsi med äppelsmak. Eftersom jag är en nyfiken och spännande människa bestämde jag mig för att slå till. Men jag kommer aldrig mer köpa Pepsi med äppelsmak.

På Ica Maxi kunde även köpa ett åttapack av Abbas Fisk & Skaldjursbiffar för enbart 19.90 kr. Erbjudandet var enormt lockande och så här i efterhand kan jag inte förstå varför jag inte slog till. Imorgon ska jag bannemej köpa mig lite Fisk och Skaldjursbiffar.

Viktigaste lärdomen från helgen är annars att Reimersholms Svartvinbärsbrännvin tillsammans med välkyld Hustler gör en fantastiskt välsmakande drink.

Jag är väldigt trött.

Hörs i veckan.

Björn

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Skriv mer!

Postat av: Björn

Ok.

Men vadan länken? Eh...

2007-04-17 @ 11:36:40
Postat av: Lena Ekmark

En vanlig dag
De erövringståg som vinterns armé, under ledning av kung Bore af Nord, denna säsong gjort på våra breddgrader, har varit tämligen halvhjärtade. Någon större entusiasm har inte visats upp. Några få framstötar gjordes dock, men dessa var alltför håglösa för att
något
ordentligt fotfäste kunde vinnas.
Nere vid Medelhavet låg kung Bores ärkefiende, drottning Sol de Syd, i vintervila med sina trupper och emottog dagligen rapporter om tillståndet uppe i norr. I mitten av april, när budet kom som talade om den usla diciplin, ja rent av anarki, som börjat sprida sig i kung Bores härskaror, beslöt hon sig för att slå till. Via en kringgående rörelse anföll hon med sina amasoner från sydost. Med full kraft och ungdomlig iver stormade hon in över landet, jagande kung Bores panikslagna soldater framför sig långt upp över polcirkeln. Denna stormning tröttade naturligtvis även ut drottning Syds trupper. Hon beordrade därför en taktisk reträtt ner till kontinenten där hon gick i bivack för att samla krafter inför den slutliga attacken.
En av de första dagarna efter befrielsen, när termometern pekar på tjugogradersstrecket, sitter EA Svensson ute i sin trädgård och blir klippt. Hans fagra hustru håller i saxen.
? Detta är ett privilegium, säger han. Tänk att få sitta här ? ljumma vindar blåser, hägg och syren knoppas och fåglarna sjunger, allt medan jag blir av med vinterpälsen. Kan man ha det bättre? Bara nu inte detta kommer till allmänhetens kännedom..
När jag ser en smula frågande ut anser sig Elof behöva komma med en förklaring.
? Jo, jag undrar om detta kan vara lagligt, att frugan klipper mig och att jag i gengäld skiftar hjul på hennes bil. Staten går ju miste om momsen, en femtiolapp i och med att jag inte går till en frisör och ytterligare en femtiolapp när ingen verkstad står för hjulbytet. Det skulle inte förvåna mig om detta räknas som ekonomiskt brottslighet i vårt genomreglerade samhälle. Ett två elva, så står det kanske en myndighetsperson på trappan och kräver oss på F-skattsedel.. Sånt man kan aldrig veta.
Elofs fagra hustru som på intet sätt delar sin mans farhågor i ämnet inflikar ändå på sitt stillsamma vis medan hon borstar bort en drös gråa hårtestar från Elofs axlar: - Han finansministern kunde komma hit,
så skulle jag gärna hjälpa honom att bli av med den där löjliga tofsen som han har hängande i nacken. Gratis. Så, min lille gubbe, nu är du färdig. Gå in och duscha så kommer jag ut med kaffe om en stund.
Det artar sig till att bli en underbar dag.
Farsan

2007-04-20 @ 14:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback