Frukostbingo - ansikten krackelerar

I tisdags natt pajade min cykel efter nollepuben. Efter ett på natten när regnet öste ner stod jag i en mörk park (dumt) och meckade med min hoppade kedja (heroiskt men smutsigt) och snyftade (bölade)
Tänkte då på allt elakt som kan hända och tänkte bara snabbt rekomendera flickorna på skolan och alla andra med för den delen att köpa ett överfallslarm. Kanske inte hjälper, men det chockerar och det känns betydligt tryggare.
Annars kan man ju alltid spara till långa naglar... då åker man väl inte dit för vapeninnehav kan jag tänka.

Så nu är det raska powerwalks som gäller till och från skolan. I går traskade jag sex gånger fram och tillbaka till högskolan, det blir 35 gånger 6... ehh helt enkelt många minuter.
Så nu är det ännu mer stressande att ta sig fram och tillbaka och jag försöker verkligen tänka. Nalle puh....jag är Nalle puh. Breathe in breathe out.

Just nu är det mera spex i idrottshallen, så jag måste skynda mig, för detta skulle jag visst inte missa.

Japp inget napp på biljett till finsittningen än... tänkte kanske klä upp mig och strassa omkring på stan, dricka lite bubbel i glas som hänger runt halsen. Fira den vackra staden Halmstad och att jag faktiskt är i den.
Så ser ni mig i en park pratandes med statyer och blommor, visa mig vägen till efterfesten eller säg att jag är jättefin :)


      
I morse hade vi frukostbingo och vi fick i uppdrag att ta med var sin spexig macka. Mackan ovan vann. Ser lite ut som den elaka Gremlins som åker skateboard:) Vi har iallfall garvat gott... och det lägger ribban för ikväll.
Vi lekte också hela havet stormar, gjorde bort oss inför våra Masters så att de var tvungna att skratta i näsdukar. (De får visst inte visa att de verkligen är mänskliga) Skönt att man kan underhålla någon.

Minifilosofi: Staben ser oss, men vi ser också.

/Lena

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej kompis! Låter verkligen som du har det fullt upp!!! och roligt verkar det vara med =) Hoppas verkligen du får tag i en biljett till finsittningen, för lite förmåner borde man ju ha som bloggstudent?!!!! kramen N.

2007-08-23 @ 22:12:32
Postat av: Cizzi

finns det inte biljetter till eftersläppet kvar? roligare gå på själva sittningen kanske dock, men eftersläpp kanske borde kollas upp? bara en tanke. vi ses i nollningsvimlet! //en Kultur och Kommunikationstvåa

Postat av: Lena Carlsson

Tackar alla som bryr sig, men nu är allt fixat. Jag har fått min åtråvärda biljett och sålt vidare min eftersläppsbiljett.
Allt gott allting gott.
Le

2007-08-24 @ 15:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback