Snurrfåtöljlivet

Nu är det tisdag och fortfarande kaos, trodde bestämt att det skulle lugna ner sig, men ack, det är bara att lägga i en ny växel. Det är så många viktiga val man måste göra. Stressad till tusen.

Givetvis så har inte böckerna kommit som man har beställt (och vi ska ha läst en hel del anatomi tills i morgon och säkert ska vi kunna rabbla latin baklänges) och kompendiet som skulle tryckas upp till oss är försenat.
Jag vill verkligen inte hamna efter redan.
Jag kan allvarligt inte heller bestämma mig för vilket internetabonnemang och träningsabonnemang som  ger mest för pengarna. Allt kostar och jag börjar ångra att jag tröstshoppade igår.

Så igår var det introduktion i Rörelseappratens anatomi och den mesta informationen studsade mot huvudet istället för in i det. Och jag fick lite av en chock när jag fick reda på att vi ska vid 4 undervisningstillfällen låta kläderna falla och springa runt i underkläderna plus gåshud för att ha en genomgående studie av varandras muskler, leder...med mera - och där fick jag för att jag skrattade åt en kompis som pluggar till sjukgymnast.
Men allvarligt så kanske jag hade tänkt tanken, men verkligen förträngt den.
Hopp i väg till gymmet nudå.

Gymmet är väl det alla biomedicinare pratar om. Var ska man träna? Hur ofta? När? Är det för långt? Är det för dyrt? Finns det mycket fria vikter? Är det bra maskiner? Är det bra pass? And it goes on forever!
Och mitt i allt detta är jag som har beslutsångest. I går var det alltså måndag och tydligen var det inte bara jag som ville börja mitt nya liv...utan också resten av klassen. Japp, måndag är en ny början, måndag är fräscht, iallfall för alla andra som inte var förkylda.
Det var längesedan jag kände mig så ensam och rastlös som i går när alla sprang hem och hämtade sina träningspåsar, de såg så lyckliga ut.
Så blev det liksom att jag tröstshoppade, en del nödvändiga saker men också onödiga:)
Och när alla andra kom hem blöta i håret, luktande schampoo så satt jag under täcket i min farfars gamla orangea snurrfåtölj och käkade flottig mozarella tillsammans med c-vitaminbrus. Som om det inte var nog synd om mig, så tvättade jag också.

Så idag ska jag iväg till gymmet iallfall innan jag förgår av depression (axlar nedtåt?)

Minifilosofi: Beställ böcker i tid och snurra inte för många varv i en snurrfåtölj.


  
Utsikt från mitt sovrumsfönster och om jag zoomar så går det att se havet

En jordglob måste man ha, så att man vet vart man ska åka nästa gång

Min nyinköpta plantkompis Walter

/Lena

Kommentarer
Postat av: Lena

Glömde säga att jag får ju fortsätta blogga under året(jättegla e jag)...så ni blir inte av med mig.
Och jag har hittat dammsugarpåsar nu, där jag tydligen hade köpt min dammsugare för 7 år sen.
/Le

2007-08-28 @ 14:15:52
Postat av: Lillstrumpa

Wohoo!
Lena på bloggen, I like it :)

2007-08-28 @ 23:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback