Zip zip, black out.

Äntligen tyst, datorn är det enda som surrar, möjligen lite svag tinnitus som bäddar innanför pannbenet men annars känns det bra.

Nollningens första dag har varit intensiv eller hela min dag har varit intensiv.

Den började med buss från Jönköping klockan 3.35 till Helsingborg där jag fick sitta och vänta en timma för att kunna ta bussen mot Oslo som gick via Halmstad. En rundtur genom tre landskap på 4,5 timmar är inte illa för en torsdagsmorgon.

Med två gigantiska väskor traskade jag genom Halmstad. Nämen! Det började regna, vad ovanligt och på snedden också? och ja just det, en bil som körde i största vattenpölen som skvätte över hela mig. Fötterna som gled ur flip flopsen och byxorna som prasslade.

Så då bestämde jag mig för att vara förberedd på nollningens första dag. De röda gummistövlarna åkte på, regnkappa och paraply trycktes ner i väskan (senare blev det sol - lagen om livets all jävlighet).

Trask trask (tänk er gummiljud) shit det var långt att gå till skolan, det tog längre tid än jag trodde så jag kom givetvis för sent och blev eskorterad tillsammans med två andra bortsprungna nollor till klassrummet där vi skulle träffas.


Stora peruker som docksvall, solglasögon som man inte kunde urskilja ögon i, entoniga röster som jag antagligen kommer att mardrömma om. Undrar om de går en kurs för att prata så där? Pojke pojke, flicka flicka, hålla handen?

Idag har det mest varit rundvandring och lite smålekar, kanske har jag fått lite mer koll på högskoleområdet, mer muskler av att bära korvbröd eller så kan jag skrika från magen. I morgon blir det i allfall en fight i skrikande, få se om rösten håller.

En massa nya ansikten, nya namn, nya platser. Spännande och totalt uttröttande.

Nu bär det hem till en mörk lägenhet, visserligen snygg och lyxig, men allt ligger i kartonger? och jag hittar typ inget. Tur att jag tagit av plasten på mina nya sängbottnar så att jag kan krascha direkt.

Detta var nog allt, zip zip och black out.


Dagens minifilosofi: Röda gummistövlar är bra att ha när det regnar.


/Lena
     
1. Dansa Björn        2. Krångelledet        3. The Masters         4. Mer Masters         5. Frågesport

    
6. På led                    7. Viskleken              8. Frågesport           9. Bot                          10. Kexpaus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback