Björns Blogg-Gala

Nu när jag är på väg bort från stan tänkte jag passa på att utse "Halmstads bästa" i olika kategorier. Ur mitt perspektiv. Mina favoriter. Baserat på erfarenhet, insikt, omdöme och känsla. Detta är mitt näst sista blogginlägg. Halmstads...

FRÄMSTA ANSTÄLLDA PÅ SYSTEMBOLAGET I STAN
Nominerade:
Han den sprallige korte mannen (halvskallig?) som alltid skojar
Han som är så stor och ser farligast ut
Hon som har en piercing på näsans högra sida

Han som ser farlig ut har ingen chans. Gubben som alltid är glad och skämtar piggt var en stark kandidat, men priset går till damen. 30-nåt gissar jag, mörkblond med en liten piercing på sin näsas högra sida. Jag vet inte riktigt varför. Jag har nog aldrig pratat med henne. Jag tycker bara hon verkar skön. Avslappnad och soft. Hon har en skön utstrålning på nåt sätt. Aldrig nåt krångel med legvisning och annat som en del andra pysslar med. Jag tror hon är riktigt trevlig faktiskt. Jag väljer alltid hennes kassa när jag har möjlighet. Vet inte vad hon heter.

BÄSTA PIZZERIA
Nominerade:
Medya
Hawaii
Mickedala

Ett ämne som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Och det är med pizzerior som med kärleksaffärer. Med exempelvis Hawaii får man ett tryggt och trevligt förhållande utan direkta överraskningar, varken negativt ellet positivt. Snällt och fint. Men det saknar hetta. Passion! Lidelse! Annat är det då med vinnaren, Medya. Där snackar vi passion och hetta, men det är ett stormigt förhållande. När man har det som bäst är man världens lyckligaste, men det finns även många svåra stunder när man känner sig negligerad och värdelös. Men så länge det rör sig om äkta kärlek kan man ta sig ur sådana kriser. När Medya är som bäst har de inga övermän. De regerar marknaden. Och har vunnit mitt hjärta. Mickedala är nog sämst i landet.

BÄSTA FEST
Nominerade:
Halmstad 700 år
Günther and the Sunshine Girls spelning på kåren
Nakenfesten på Gamletull (2004)

Har man upplevt Nakenfesten på Gamletull har man upplevt allt.
Har man upplevt efterfesten på Akuten tillsammans med Mats och Toffe (offer) har man upplevt ännu mer.

BÄSTA STUDENTBOENDE
Nominerade:
Bolmens
Gamletull
Nyhem

Jag har visserligen bara bott på Bolmens och Gamletull, men har spenderat en ansenlig mängd tid i diverse Nyhemslägenheter, samt på Gladan och Fartyget. Och vinnaren är... Gamletull. De saknar visserligen den direkta närheten till exempelvis gräsplaner och beachvolleyplaner, vilket å andra sidan kanske kan vara positivt ibland. Gamletull största nackdel är att det är studentboendet med längst avstånd till skolan... vilket ju med råge vägs upp av den fantastiska närheten till stan och stadsbiblioteket. Sen har vi ju den moderna och trevliga tvättstugan och allt. Gamletull är helt enkelt bäst. Utan tvekan.

BÄSTA PROGRAM - IVP BORTRÄKNAT
Nominerade:
Maskin
Lärarna
Data

Det blir ändå IVP. Resten är ju bara mög.

STÖRSTA BLÅSNING
Nominerade:
Laholmsvägen
Motvinden (tidningen)
Studentboendet på Östra Stranden

När jag flyttade till Halmstad fixade jag med bostad ganska sent. Jag var riktigt skitnöjd med att ha lyckats få tag på en mysig liten stuga nere vid Östra Stranden. Riktigt gött skulle det bli. Såg fram emot det. Tänkte att det skulle bli väldigt bra...

Case closed.

Dessutom minns jag att det blåste medvind en gång när jag cyklade på Laholmsvägen. Fast vid närmare eftertanke var det antagligen väldigt svag motvind bara - som gjorde att det kändes som medvind...

STÖRSTA PROFIL
Nominerade:
Janne Andersson
Per Gessle
Panttanten

Alla älskar vi henne. Den timida damen i täckjacka som smyger runt Bolmens om vårarna/somrarna och samlar upp våra ölburkar. Ni vet vem jag menar. Ett av mina stora projekt under mitt senaste halvår har varit att få till en intervju med Panttanten. Jag har gjort en färdig Intervjuguide som jag alltid haft till hands sedan jag kläckte idén i våras. Robban, som bodde på Bolmens, var min spanare. Varje gång han såg henne ringde han - men jag var indisponibel varje gång! I höst har jag inte sett henne så ofta, trots att jag bott på Bolmens. Jag har verkligen velat göra den här intervjun - men nu rinner den ut i sanden.
Eller? Om Lena eller den nye bloggaren kan tänka sig att ta tag i detta projekt ska jag med glädje ge er intervjuguiden, så ni kan skriva det bästa och mest intressnta blogginlägget i världshistorien; Panttanten talar ut!

Jag minns en midsommarafton när det var festfestival på Bolmens gräsmatta. Panttanten strök runt och samlade burkar. En tjej från bordet bredvid oss bjöd Panttanten på en bit tårta - och hon blev så himla glad. Jag blev också himla glad, och alldeles varm i hjärtat. Panttanten är min favoritperson i hela Halmstad. Min näst största favorit är hon som bjöd Panttanten på tårta. Jag vet inte vem hon är.

MEST IRRITERANDE
Nominerade:
Polisernas hetsjakt dygnet runt efter cyklister utan lyse
När pizzeriorna tar mer än en timme på sig för att köra ut
Att det är så långt till Tylösand

Alla vinner.

STÖRIGASTE
Nominerade:
Vädret
Att man måste anmäla sig till tentor... Allvarligt talat, hur fan är det tänkt att en stackars student ska orka hålla koll på såna dumheter!?
Att de har höjt priserna till fullkomligt orimliga priser på Kårpuben

Alla vinner.

BÄSTA LÄSNING
Nominerade:
Motvinden (tidningen)
Hallandsposten
Studentbloggen

Det finns en anledning till att du läser det här, eller hur?

Just det...

/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback