När motsatser dras till varandra kan det bli perfekt

Jag tänker på att: Snart har jag gjort en sjättedel av min studieperiod och det låter bra.

Eller egentligen var det min klasskamrat som sa det.

Tänk Lena, snart har vi gjort en sjättedel av vår studieperiod.

Och jag sa.

Men vi har bara gjort två av tjugofyra tentor.


Detta kanske kan definiera vem som är positiv och vem som är negativ.

Men även om jag låter rätt negativ i andras öron så tycker jag att det är rätt kul. Det är mitt sätt att skämta.

Den bästa stunden som inträffar är den när mottagaren tar det på rätt sätt.

Min bästa vän är sådan.

Hon fullkomligt älskar när jag är bitter, för hon får en kick av det.

Detsamma gäller omvänt.
Hon är så ruskigt positiv att det låter löjligt.
Jag tror ärligt att hon driver med mig - och på något sätt så gör hon ju det.
Vi skrattar hela tiden.

Som en duell fast båda vinner.

Kanske konstigt, lite sjukt till och med?


När jag i morgon åker hem, så kommer jag att sitta i ringen av min familj och berätta historier på ett enormt gnälligt sätt med en touch av svart humor. Hela rummet kommer fyllas av skratt.

Jag är en liten clown, som gnäller, målar upp dramatiska scenarion, gärna med grimaser som får positiv feedback av negativ humor.

Detta längtar jag till.

Min familj har lärt mig väl.

Men en sak jag har kommit underfund med är att denna humor, eller detta gnällande faktiskt funkar bättre i skrift än verbalt.


Förutom när jag messade i väg ett meddelande till min studiegrupp där jag skrev:

När ska vi sitta med inlämningen egentligen? Jag har damp och min hjärna är överhettad.

Detta urartade till ett sms-bråk.

Mycket intressant.

Denna dramaturgiska kurva gick inte hem. Uppenbarligen.


Har suttit sju timmar på stadsbiblioteket och studerat flitigt, känner mig lite lättad faktiskt.

För nu vankas det jul.

Undra om det är denna jul som det kommer snö?

Undra om det är denna jul som vinterkräkan kommer vara värre än någonsin?

Undra om det är denna jul som trisslotterna verkligen har vinst?

Undra om det är denna jul som min syster överraskar mig med en vegetarisk julskinka?


Miniupplysning: När jag inte ler efter varje bittert meningsavslut, då är jag arg på riktigt och försök inte skämta i sms eller på msn - folk fattar inte. 

/Lena





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback