Över och förbi - nu är det bara resten kvar då.

Det ösregnar ute.
Ingen snö.
Min jul är stulen.
Över och förbi.
Nu väntar allt annat.

Juldagens afton blev en rolig kväll.

Träffade en massa trevliga människor och ljuset var dämpat till min stora glädje.

Lekte professionell kamerakvinna, skuttade runt och tog bilder på mina nära, kära och annat folk.

Dagen efter radade det upp sig över trehundra bilder på min dator när jag överförde från kameran. Så jag hade fullt upp kan man säga.


Nu vankas det tentaplugg och ångesten som kommer med det.

En kurs där jag inte har en aning om vad det är jag ska plugga på, eller vad det är jag ska kunna egentligen.

Boken är på engelska.

Hjälp.

Och en annan kurs som jag vet exakt vad det är jag ska kunna, men det blir istället överväldigande för det är så mycket.


Mitt i allt detta ska jag provskutta för att bli instruktör.

Har jag hittat musik ännu?

Nej.

Vet jag vad det är jag ska göra?

Nej.

Beats per minute - går det att äta?

Nej.

Är detta typiskt Lena?

Ja.


Så sorry gott folk, här avrundas detta inlägg för jag har inte hjärna eller hjärta att sitta här och mumla när hela mitt liv behöver schemaläggas och inga tidsmarginaler får brytas.


Minifilosofi: Ta en sak i taget.

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback