Fest-i-val & fest-i-bild

Festivalmänniska kanske, men inte när det gäller Melodifestivalen.
Dock ska det göras ett pinsamt erkännande... jag tycker att det var coolt att The Ark gick vidare i lördags och att Munkedal nu mera kommer vara känt för något mer än enbart att vi inte har fungerande vägar.
Maries låt är väl ganska fin och säkerligen kommer några fem-i-tre-ragg uppstå på landets krogar med denna låt i bakgrunden.
Men precis som kolumnisten i GöteborgPosten så undrar jag om inte de konspiratoriska tankarna i mitt huvud ibland tar övertaget... visst, hon är INTE känd sen innan, men hennes man spelar i Date (dansband) och har direktkontakt med Bert Karlsson som i sin tur verkar ha direktkontakt till så gott som alla musikmänniskor i hela Sverige. Är det en slump att årets "okända" artist är Marie?
När jag skriver detta så kan jag inte låta på bli att undra: är det den svenska avunden som frågar?
Äsch, strunt samma, jag gillar introt på hennes låt i alla fall (nej, jag har den inte i bakgrunden nu när jag skriver...*ljug*).

Är för övrigt hemma hos mor & far i det nu kända ovannämnda samhället.. Efter den något illamående resan från Halmstad igår blev det en stunds sovande framför hockeyn (det ger ett skönt enformigt ljud som man kan somna till) och sedan blev det bussresa till Uddevalla och utgång på GG med kompisen Therese (se bild) och svaret på Henriks fråga: ja, jag hamnade på vimmelbilderna, fast ser mest trött ut.ElinDoris






De utlovade bilderna från Kårkalaset i fredags:
     balong
Jag gillade att fredagsfesten inte bara bestod av massa studentsånger och löjliga lekar. Alla var väldans avslappnade och verkade ha kul.

Undrar om jag är ovanligt ljudkänslig. I tävlingen om vilket lag som snabbast smällde ballonger mellan sig stod nog jag mest och höll för öronen och ville gå därifrån. Usch! men killarna på bilden verkade gilla just den tävlingen.. ;-)
Ett otroligt bra quiz med frågor om 6-mästarna var det också och vårt bord kom på tredjeplats i. Och man fick veta massa intressant grejer om dem. Exempelvis, de har 16,5 syskon ihop, vem som gillar pytt-i-panna (öh.. minnet: hallå?!) och vem som har mest underlig sprit hemma (hmm.. det där minnet..) samt vilka som har tatuering (samma som innan).
Själv fann jag en nygammal bekantskap hos den andra Elin i Musikmästeriet. Alltid kul att få upp ögonen för någon man inte pratat så mycket med innan och känna att en connection finns.

black

Kvällen avslutades uppe i 6M-rummet med en underlig blandning av Kahlua, Minttu, mjölk och is. Samtidigt.


Nu har en ny vecka tagit fart. Imorgon blir det hemresa och ett par dagars jobb. Tentaplugg inför lördagen och det hade varit kul att gå på Kåren på onsdag.

/Elin


Kommentarer
Postat av: Anna

Hur smakade den drinken? Var det gott?!

Postat av: Elin

Drinken var ju lite spännande måste jag säga! Lite som en White Russian fast med pepparmintssmak. Jag kan väl säga att det är gott med en som variation till ölen..

2007-02-12 @ 18:13:02
Postat av: Anna

Haha, ja kläderna i melodifestivalen är ju alltid något det snackas om.. Detta året var det visst förra årets skandaloutfit - fast denna gången på Luuk. Lite otippat - och väldigt tippat - var det kanske Ola Salo som vann "visa-hud-tävlingen".. :-) (Usch, varför vet jag ens det här om en tävling jag inte ens vill se!!?)

2007-02-12 @ 19:48:14
URL: http://www.mittlivsomanna.blogg.se
Postat av: Elin

Sant!
Ola gjorde ju en smått chockartad pose.. kanske inte helt olikt honom, kanske hade det varit mer förvånandsvärt om det varit han.. ähm.. som sjöng med hon den rödhåriga.. ähm.. Annelie (?). Jag menar, då hade tidningarna haft något att klistra på sina löpsedlar (vad --- heter gubben de dammat av?)

På tal på att damma av... jag hittade min Bo Kaspers-skiva: Hittills, i helgen. Åh! Jag har saknat Bo Kaspers!

2007-02-13 @ 12:31:11
Postat av: Anna

Åhh, härligt att hitta något igen. Nostalgitripp med musik.. Wonderful. Kan inte heller vad gubben heter, men sant att säga att han måste varit mycket dammig.

2007-02-13 @ 13:29:40
URL: http://www.mittlivsomanna.blogg.se
Postat av: tobbe

gubben de dammat av är Svante Thuresson, svensk vis- och jazzmusiker som för den musikallmänbildade bör vara ganska känd. Har bland annat varit förband till Beatles och haft en hit med låten "Du ser en man".. ;-)

2007-02-13 @ 15:43:51
Postat av: Anna

Så var namnet ja. Jo, det borde ingå i allmänbildningen men saker man inte använder har en tendens att falla ur minnet. Tur att någon håller ordning på det :-)

2007-02-13 @ 19:38:46
Postat av: tobbe

kommer man från en "svensktoppen"-familj, och vaknat upp varje lördags- och söndagsmorgon till tonerna från Svensktoppen sedan barnsben så kan man sådant här ;-)

2007-02-14 @ 10:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback