Love is in the Bear

Alla härtans dag igår... Eller vad man nu ska kalla det. Jonne och Christer gillade omformuleringarna "Alla fjärtars dag" och "Alla stjärtars dag". Tur man själv är mogen och har en betydligt mer sofistikerad humor.

Jag fick åtminstone en ros till slut. En rosa. Tack!


Det borde skrivas fler låtar om kärlek. Är inte det ett ganska spännande tema för låttexter? Eller... Det kanske är lite "out there"...

Fin(landssvensk)aste kärlekslåten har jag gjort själv. Juha Wass, minä rakastan sinua! Jag älskar dig!

Min älskade, men skadade högerhand... Läker hoppas jag. Men det kliar i fotbollsbenen och jag är sugen att ersätta metallskenan med lite klassisk tejp och deltaga på kvällens grusträning. Det kan väl inte vara så farligt? Jag menar, pajar jag fingret helt har jag ju ändå nio fingrar kvar.

Mats kom och tröstade sin invalide kompis i förrgår. Glass (i mängder) och choklad hade han med sig. Vilken vän! En hedersknyffel.

Hemma hos Hanna Brown (den livsfarliga) bjöds det igår på kladdkaka, glass, fruktsallad och romantisk film, i goda singelvänners lag. "Sex lektioner i kärlek" hette lämpligt nog filmen... Vi får väl se till nästa år vilka som lärde sig något...

Jobbigaste hushållssysslorna som enhandad:
1. Diska
2. Vika tvätt
3. Laga mat

Fixa frillan är något som närmast blir bättre med bara vänsterhanden.

Nu måste jag diska och laga mat. Sen ska jag äta upp glassen som blev över sedan i tisdags. Och så ska jag reflektera över en återfunnen insikt.

Ta hand om varandra.

Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback