Arvet från ovan

Tjenis.


Det här blir första av två blogginlägg ikväll. Under detta inlägg följer nämligen ett litet (eller, ja, litet och litet) bonusinlägg om en stor, men tråkig händelse i mitt liv.

Har opponering på uppsatsen imorgon, torsdag. Ska bli spännande. Blev så stolt över
Malin idag som gjort i ordning en rackarns fin powerpointprestation åt oss. Vilken tjej!

Är åter cykellös efter att den rosa cykeln som Mats "ordnade" till mig kraschades sönder och den jag lånar av Martin numera saknar såväl sadel som luft i framdäcket (jättepunka). Någon med en cykel över? Jag tar gärna hand om den... Den ska helst vara ganska stöttålig...

Hade avskedsafton för min gode vän och granne Martin igår, som ska flytta till England som utbytesstudent den här terminen. Vi (Mats & Robban också) drack gott och kollade alla säsonger av Ronny och Ragge. Klassisk humor och mycket nostalgi.

Det är ett gissel med alla studenter som flyttar bort. Jag gillar det inte! Alla ska stanna hos mig och leka och ha kul. Jag är mycket skeptisk till det här "icke-studentlivet" som sägs drabba alla förr eller senare.
Jag fick åtminstone ärva innehållet i Martins kyl, frys och skafferi. Det, kan jag säga, var ett Halleluja Moment! Nu ska det frossas i te, ströbröd, torsk, vitvinsvinäger och havregryn (och en hel del annat).

Två blogginlägg av mig idag alltså. Jag vet inte riktigt om Högskolans informationsavdelning (eller ens någon) gillar det, men jag tar chansen.

Väl mött!

Björn


Kommentarer
Postat av: Juha Wass

en sadel mer eller mindre har väl ingen dött av...

2007-01-11 @ 20:01:01
Postat av: Björn

Kanske inte en sadel mer... Men en sadel mindre kan på sikt kosta många potentiella liv..

2007-01-11 @ 23:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback