Fest i Väst med sol!

Oj, vad det har blåst hela helgen!
Drömde till och med om all vind och jag är glad att
jag lyckades ta mig
hem i natt och inte blåste i Nissan.

Helgen inleddes med ihop med vänner runt matbordet i vårt vardagsrum. Det blev vegetarisk lasagne, riktigt lyckad måste jag säga. Har bara gjort med köttfärs innan, men tycker verkligen att ni måste testa med bara grönsaker. Mmmm!
Fast det här med att skala och hacka är otroligt testkrävande. Lite snyggt tänkte jag vid femsnåret att jag
kunde "förbereda" lasagnen tills dessa att

 Anders & Helene skulle komma klockan sju.                   

Vadå "förbereda"..?
Det tog säkert en och en halv timme innan alla grönsaker var hackade och frästa. Herre värld! Lasagne ska ju vara så käckt och snabbt och enkelt! Nej.... det är bara påhitt!
Men gott blev det ju i alla fall

Hade hyrt Nacho Libre med Jack Black också. Helt sjuk! Jack är ju en underbart rolig skådis och förmodligen en av mina nya favoriter. 


Anna MusikDans                        










 
Anna letar schysst musik
       och                  Anna & Tomas på dansgolvet

På lördagskvällen väntade en klassisk Västersolsfest med dans, musik, vin och nattmat.
Den något underliga omeletten var väl lite pepprig, men killarna ska väl åndå ha kred för att de fixade nattkäk.Blev dock väldans sugen på falafel och fick sällskap av Anna & Björn till Ali's falafel på väg hem. Mmmmm! Deras falafel är verkligen riktigt god och prisvärd! 25 spänn gick kvällen på och jag somnade gott vid tretiden.


NattmatElin Anna Björn
 
                                                                                                                             







Tomas & Gustav fixar nattkäk   och        Avskedskärlek vid Ali's
                                                                             



/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback