Givande föreläsning!

Hello!

Har 20 minuters paus i min arbetspsykologiföreläsning, under vilken jag hoppas hinna pressa ur mig dagens blogginlägg.

Idag skrev jag och Malin äntligen ut den helt färdiga C-uppsatsen, som nu är inbunden och lämnad till alla som ska ha den. Äntligen! Finally!

Givetvis måste en sådan triumf firas. Så passande då att det är onsdag idag... Och att jag får finbesök av Christer... Det kommer alldeles säkert att bli en festlig afton.

Jag förstår förresten inte var all disk kommer ifrån. Jag uppskattar att jag dagligen diskar 10-15 glas, 3-4 tallrikar, några skålar, och typ hela bestikuppsättningen. Det känns som att jag ägnar minst en timme per dag åt att diska. Jag fattar verkligen inte hur det kan bli så mycket disk. Jag hatar verkligen att diska.

Har annars ägnat viss del av föreläsningen åt att ta ut min all star-elva av IFK Göteborg-spelare (som jag minns)... Jag lämnar vissa förbehåll för att den kan behöva justeras, men i nuläget ser den ut som följer:

Thomas Ravelli

Roland Nilsson - Joacim Björklund - Glenn Hysén - Teddy Lucic

Niclas Alexandersson - Håkan Mild - Stefan Rehn - Jesper Blomqvist

Torbjörn Nilsson - Stefan Pettersson

Den som gör mest ont att lämna utanför är så klart Magnus Erlingmark... Och Johnny Ekström... Tuff konkurrens i anfallet, men Andreas Andersson och Kennet Andersson får också nöja sig med bänken...

Damn it... Nu börjar föreläsningen igen!

Take care.

Björn

Kommentarer
Postat av: martin

Genomtänkt startelva! Men det finns alltid rum för Emmanuel Tetteh, när vi pratar drömelvor :)

2007-02-01 @ 11:06:04
Postat av: Michael

Visste du att det finns en elva som 2004 utsågs till århundradets IFK-elva? Kul att jämföra kanske.
T.Ravelli
R.Svensson, M.Erlingmark, G.Hysen, S.Fredriksson
G.Gren, G.Strömberg, B. Johansson, B. Berndtsson F.Johansson, T.Nilsson

2007-02-02 @ 11:58:59
Postat av: Björn

Ah... Erkänner att Glenn Strömberg förtjänar en tidig plats på bänken och förtydligar att jag gjorde uttagningen baserat på spelare som jag minns/har sett spela...

Tetteh är helt enkelt FÖR bra! Det vore en skymf mot honom att nämna honom i banala sammanhang som IFK Göteborg.. =)

2007-02-02 @ 15:19:34
Postat av: Oskar

Jag saknar Mamadou "Big Mama" Diallo!

2007-02-16 @ 18:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback