Knytkalas och plötslig vinter

Snö
Det är underligt att folk fortfarande blir lika chockade var gång snön äntligen kommer. Hörde om flera bilolyckor som inträffade under gårdagen, då vi hade en kort stund av vinter. Att folk aldrig lär sig! Om det ser ut som snö så är det snö och man kan fara i diket av det.
Hur svårt kan det vara?
Jaja, jag njöt i alla fall under de ynka minutrarna som jag promenerade i "full snöstorm" till jobbet. Känslan av snöns värme mot de stumpbyxebeklädda benen var obeskrivlig! Det blir faktiskt varmare när det är snö och 2 minus än när det är 7 grader plus och piskande blåst.

I fredags var glädjen total i glada vänners sällskap.
Vi hade knytkalas på Kaptensgatan och allas magar putade ut när klockan närmade sig halv två och de sex gästerna tog farväl (när de anlände var det bara babyn i Saras mage som putade) .
Vi åt pajer, hembakat bröd (åh, Sara, jag måste ha receptet!), chokladmuffins, mozzarella, sallader och drack vin, öl och kaffe. Fick ner lite äpplechips och choklad också och allt till vilda diskussioner om maktbalansen i svenska skolan, namn att ge barn och arbetsmarknadsfrågor. Låter kanske som lite väl vuxna samtalsämnen, men jag gillar sånt; att kunna få vara lite vuxen ibland och njuta av det.

För övrigt måste jag dela med mig av Steso songs underbara låt Wors. Har den som ringsignal just nu och vill bara dansa, dansa, dansa när det ringer. Tyvärr visade det sig att videon var något känslig så för den som vill finns videon på YouTube.
Klick!
Istället öppnar jag upp era öron för en låt av Lucky Soul - My lips are unhappy without you.




Kyss & kärlek!

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback