Teaterbesök

Igår kände jag mig riktigt duktig när jag spenderade så gott som hela dagen i soffan och läste nästan hela boken "Respekt för läraryrket". Idag har det dock inte blivit lika mycket pluggande... jobbade 9-15 och sedan skrek magen efter mat och kroppen efter vila.
Det blev sushiinspirerad lax med ris. Fast laxen var stekt och riset var av sorten basmati. Hmm.. kanske inte alls så likt då, men grejen var att det serverades med soya och wasabi samt att riset blandades med sushi su (sushivinäger). Och de små laxtärningarna panerades i sesamfrön och och serverades även med ingefära. Åh, det var så himlans gott! Tisdagslyx.

Ikväll blir det finkultur. Ska gå på
teatern och se Rikard III med Rikard Wolff. Verkligen kul att göra något annorlunda! Lyckligtvis hittade jag biljetter till studentpris, 50 spänn! Egentligen kostar de 230, men lite fördelar ska man ju ha som student.

Och igår började ju SaltönSvt1 också. Gillar verkligen denna bohuslänska serie, mysig och vardaglig.
Så slå på tv:n klockan 20 på måndagskvällarna.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback