Att byta värld

flyttkartongerFrån 75 kvadrat till 29. Nej, det är inte lätt. Jag har 20 miljoner prylar och bara underliga möbler. Ofta kanske man börjar med en säng, ett bord en soffa. Men icke! Här är det säng, köksstolar, skrivbord, liten bokhylla och en byrå.

En kanske underlig dröm har dock kommit i uppfyllelse i och med denna plötsliga flytt. Detta kan te sig otänkbart för många, men för mig innebär det en otrolig frihet. Efter att ha kopplat in tv:n så upptäcker jag att jag bara har SVT1, SVT2 och TV4.
Åh, jag kommer inte bli lika mycket slav under tv:n som tidigare då jag faktiskt inte kommer kunna ha möjlighet att slökolla på alldeles för många onödiga och dåliga sitcomes. Jag kommer frigöra så mycket tid! (ähm.. tid att plugga?)


Efter att ha räknat efter lite har jag kommit fram till att jag har 17 sittplatser och ett litet runt utebord i plast.. hmm... sälja bord någon? Söker faktiskt en liten, liten soffa för sisådär 200 spänn också.. Den behöver kanske inte vara blå, men annars funkar de flesta färgerna.


Dagens plus & minus:
+ har tid för massage kl 13,20. Det är jag värd!
- det var för kallt för att äta frukost ute så jag tog in mitt utebord. Det matchar inte med mina fina stolar.. i-landsproblem?

By the way:
Inte nog med att det var populärt de senaste åren att pimpa sin bil, telefon och hund. Nu kan man även
pimpa sitt kreditkort... ähm...är det nödvändigt?


Björn: hur går det med mangon?

Take care!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback