Reklam

Reklam kan vara konstig ibland. Men sällan har jag blivit så förbryllad som igår.

Två helgula, tillsynes halvt efterblivna, plasttomtar ligger i vad som skulle kunna betecknas som en klassisk 69:a (se bild).
- Vad gör du, frågar den ene tomten.
- Vet inte riktigt, svarar den andre tomten.
- Fortsätt, uppmanar då den den förste tomten.

image157

Sen är reklamen slut.

Sedan är tanken att jag ska vilja byta mitt telefonabonnemang. Men jag vet inte riktigt.

Mest undrar jag varför...

Ni har säkert sett de störiga tomtereklamerna med de störiga tomterna, vars repliker är intalade baklänges, så att när man spelar upp ljudspåret baklänges och det därmed blir rätt, men låter knäppt. "Billigt! Billigt!" brukar de ju säga....

Men nu plötsligt var det värsta snuskchocken, mitt under reklamen...

Mycket ska man se...

Så länge.

Björn

Kommentarer
Postat av: linnea

ett klassisk reklamknep för att fånga uppmärksamhet är att väcka frågor bland reklamtittarna. och dom lyckades tydligen. men visst är det konstigt

2007-06-11 @ 17:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback