I Kalmar fann jag kärleken

En liten rapport från östkusten, en rapport från Kalmar. Klockan är 9.00 och det är ungefär tre timmar kvar innan jag beger mig ut till travbanan för att ta plats i pressrummet. Jag har tänkt ägna några timmar åt att jobba på min hemtenta eftersom jag varit uppe sen sju.

Hotellfrukosten höll riktigt hög klass. En söt tjej log mot mig och dessutom serverades nyponsoppa (Sagolikas). Jag har ätit frukost på mången hotell och det enda som varit mer sällsynt än varma leenden från söta tjejer är just kall nyponsoppa av märket Sagolika. Jag gillar verkligen nyponsoppa.

En konstig grej är att jag den senaste veckan tycks ha tappat bort min annars så formidabelt pålitliga morgontrötthet. Idag klev jag glad i hågen upp kl 7.00 för att leta mig ner mot frukostbuffén. I snart en vecka har jag varit morgonpigg. Jag är orolig.

Och som om inte redan beskrivna händelser vore nog för en härlig start på dagen... När jag återvände till mitt rum i hopp om att kunna avnjuta lite nyhetsmorgon blev jag först besviken eftersom det inte hade börjat än. Det var bara nästan bara barnprogram på TV. Lite visste jag vilket litet glänsande guldkorn som gömde sig så tidigt i TV-tablån! Dr Mugg!

Dr Mugg är helt enkelt något alldeles briljant. Humorgeniet Fredde Granberg ligger bakom serien där bland andra även Markoolio medverkar (Markoolio är Dr Mugg). Det här är kiss- och bajshumor när det är som allra bäst. Jag gick genast in på internet för att undersöka om man kunde köpa fulla säsongen på dvd... och vilken lycka när jag upptäckte att det fanns! Tre! Tre säsonger! De är redan beställda. Jag är frälst.

Jag kommer sakna Göran Persson i kommande politiska debatter.

Och om någon undrade... Rubriken syftade alltså till Dr Mugg, inte frukostflickan. Jag rankar morgonens händelser:
1. Upptäckten av Dr Mugg
2. Upptäckten att det serverades nyponsoppa (av rätt märke) till frukost
3. Att den söta tjejen log mot mig (2 ggr faktiskt)

Utanför pallen:
4. Att min sovfrilla såg bra ut och inte behövde åtgärdas

Nähäpp... Hemtenta var det...

Hej svej.

Björn

Kommentarer
Postat av: Lena Ekmark

Oj. Du borde tappas på lite blod för att tillverka ett vaccin mot morgontrötthet... Tänk så bra med en sån sil lite då o då .....

2007-03-18 @ 18:17:46
Postat av: Björn

Jag är tämligen övertygad om att den här mystiska morgonpiggheten bara är en fas. Jag räknar med att den försvinner vilken dag som helst. Låt mitt blod vara!

2007-03-18 @ 21:49:53
Postat av: Annica

Hej Björn jag väntar fortfarande på ditt chipstest!

2007-03-20 @ 02:27:42
Postat av: Björn

Hej Annica!

Förhoppningsvis och förmodligen sker chipstestet tillsammans med en mycket kompetent och erfaren bedömare denna lördag!

Den som väntar på nåt gott!!!

2007-03-20 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback