Levande begravd i arbete

Veckorna går fort nu. Efter två månader av relativ lättja och och behaglig dvala från ansträngningar och förpliktelser är det lite ketchupeffekt över min nuvarande sysselsättningsnivå. Tenta hit, hemtenta dit, seminarier hit och diskussionsuppgifter dit. Dessutom ska jag till Kalmar över helgen å tjänstens vägnar för att bevaka hästkapplöpningarna. Ja att heta Björn nu är baskemej ingen barnlek.

Det är åtminstone ytterst uppmuntrande med vinterns avlägsnande.

Har bokat en Englandsresa nu i dagarna också. Ska kila dit en vecka över påsk tillsammans med Robban och Jonne för att hälsa på vår gamle klasskompis Martin, som pluggar där som utbytesstudent den här terminen. I Worcester utanför Birmingham. Det ska bli riktigt, riktigt kul faktiskt.

"Je veux te voir" med Yelle är annars bästa låten just nu. Texten är vacker och uppmuntrande, särskilt i refrängen. Särskilt om man kan tyda franska.

Eldorados 2-litersglassbyttor är billiga, men för den delen inte det minsta prisvärda. Euroshopper gör betydligt bättre glass än Eldorado.

Lyckades tigga/tjata/manipulera till mig middag hemma hos Krille & Malin igår. Det var torsdagens stora triumf. Tack för maten, den var himla god.

Well well... Kalmar, here I come!

Ha en skön helg.

Björn


Kommentarer
Postat av: Elin

Riktigt cool fransk låt (fast så grym är jag dock inte på franska att jag förstår allt hon sjunger..)

2007-03-19 @ 08:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback