Bugg i guldskor är underskattat

guldskorKan inte förstå hur jag alltid lyckas hamna i diverse politiska diskussioner. Brukar se lite smått låtsasarg ut när jag kommer på någon som diskuterar politik på den fest jag befinner mig på för tillfället. Tycker verkligen inte att politik är något speciellt bra samtalsämne när man ska vara sams och ha en trevlig social stund ihop... verkligen inte!
Efter ovanstående synpunkt tycker även jag att det är underligt hur ofta det är jag själv som drar upp världens olika orättvisor och hårt proklamerar för att vi alla borde vara snällare och dela med oss mer (samt behålla tv-licensavgiften)! Åh, blir så trött på mig själv. Vi skulle ju inte prata politik...

Lördagskvällens 6-gala (nej, ingen sådan 6-gala) bjöd både på god mat, spexföreställning, drinkar och tro det eller ej; bugg!
Dansbandsskivornas entré i utebaren gjorde även entré för en ny bild av x-mästare Axel hos mig. Inte visste jag att Du hade sådana guldkorn i gömmorna, Axel!
Dansbandets vara eller icke vara sammanfattades lite lagom dåligt av en annan herre runt bordet.. men att jämföra den aktuella företeelse med ett otroligt gammal yrke är väl att ta i. Eller hur, Smed? Och erkänn att det var ganska kul och få bugga! En gång vart 10:e år gör att kvoten fylls och man med gott samvete kan somna med ömmande fötter.
(Ett tillägg: ja, man får ont i fötterna av att bugga i guldskor utan något vidare stöd)


Dagens plus & minus:
+ The Clockwork orange. Säger bara: gåshud
- Har fortfarande inte läst ut den där himlans kurslitteraturboken som ska lämnas tillbaka på torsdag.


Skepp o hoj!
/Elin


Kommentarer
Postat av: Lasse

Det var en trevlig kväll i lördags!

Jag har kollat upp Richard Ashcroft som fanns på nån skiva där i utebaren, han var tidigare med i The Verve!

2007-05-08 @ 15:43:43
Postat av: Elin

Ja, det var verkligen en schysst kväll trots några sega 70-sträckor.
Det där namnet störde verkligen. Nu kan jag åter sova lugnt om natten.

2007-05-08 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback