Två veckor kvar

Känslan är total! Smärta, rädsla, övergivenhet. Jag har blivit rånad, bestulen. Någon har tagit sig in i mitt liv utan att be om lov och brutit upp det lilla lås som satt i vägen.
Vad har då hänt?
Jo, mitt källarförråd har haft inbrott.
Men det konstiga är att den som gjorde det inte plockade med sig någonting, jag saknar i alla fall ingenting. Konstigt.
Dock hade personen tagit ett par gympaskor och förflyttat ut ur förrådet och ställt prydligt bredvid på utsidan. Varför? För att inte snubbla på dem när de skulle länsa det lilla som fanns i förrådet? För att personen ville vara rädd om dem?
Jag förstår inte.
Har ringt felanmälan och de ska fixa min förrådsdörr. Just nu har jag låst alltihop med cykellåset, vilket betyder att cykeln måste befinna sig inne i förrådet och jag måste använda min andra cykel som jag inte gillar men som har ett fast lås. Hmm.. detta är verkligen för mycket onödig information för många av er. Ledsen över det.


Idag är det bara två veckor till kursslut för min del. Ska ta tag i den RET som ska författas och lämnas in senast den 4:e juni. De hade verkligen varit skönt att skickat in den redan fredagen innan, men vi får väl se hur det blir med den saken.



Dagens plus & minus:
+ förmiddagskaffe på den varma balkongen
- pastavagnen har höjt priset på sina rätter med 5 kronor.


/Elin

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Är du säker på att inget saknas? När vi hade inbrott på vår vind upptäckte vi inte vad de tagit förrän flera månader senare (när vi saknade vår extra dammsugare). Kan i och för sig bero på att vi hade för mycket bråte i förrådet...

2007-05-21 @ 14:04:06
Postat av: Elin

Hmm.. i och för sig sant att man inte riktigt har koll på sina grejer. Borde väl ta en extra kik. En av hyllplanen har nämligen ett litet tomrum, men jag i så fall ingen aning om vad som stod där innan.

2007-05-21 @ 17:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback