Att bli förförd på kårpuben

Hej hej.

Har tagit mig till Stockholm, där jag befinner mig just nu.
Jag sitter i Juhas lägenhet och förbereder kvällen. Juha jobbar till 22, sedan har vi inga direkta planer. Men jag har.

När jag hade 25-årskalas i våras bjöd jag på mycket, bland annat en grogg baserad på vodka samt den mycket annorlunda läsken med Banan-Choklad-smak. Det finns faktiskt sådan läsk, på Hemköp.
De flesta mådde illa av blotta tanken av en sådan grogg, men Juha fann den ytterst tilltalande. Så jag har köpt upp ett rejält lager banan-choklad-läsk, vodka, chokladbananer, skumbananer och andra godisbananer.

Jag har fixat ihop en bra spellista med bananlåtar. Banana Phone, Banankontakt, Apples and Bananas, och så vidare... Vidare har jag köpt ett gäng bananer som jag tillsammans med ett grönt nylonbälte ska göra en fin banankjol av. Så när Juha kliver in i lägenheten ska jag stå där, enbart iförd min banankreation och dansa till bananmusiken - med två bananchokladgroggar i högsta hugg.

Det ska bli trevligt.
Hoppas han blir glad.

Imorgon ska jag träffa lite gamla goa vänner och sedan kolla på The National på Berns. Ska bli hur kul som helst.

Var på kåren i onsdags, men lyckades lämna stället just innan brandlarmet gick och tydligen tvingade en massa festprissar vänta i Q-huset en timme för att få ut sina jackor. Otroligt, osannolikt, fantastiskt nöjd är jag över att ha missat den upplevelsen.

Jag blev förresten förförd på kåren.
Under den sista timmen befann jag mig med vänner på dansgolvet och halvdansade lite. En flicka pockade träget på min uppmärksamhet. Men av diverse anledningar som jag inte vill gå in på i detalj visade jag ganska tydligt mitt ointresse. Flickan i fråga brydde sig mindre om det, och fortsatte sina framstötar. Efter en stund lutade hon sig mot mig för att säga något. En raggningsfras.
Vad skulle hon säga? Kanske fråga om jag ville gå med hem? Vad jag heter? Säga att jag är snygg? Att jag dansar bra?

Vilka förföriska ord skulle hon välja?

Vilken fras skulle medföra maximal chans att få mig på fall?

Vad skulle hon säga för att tvivellöst väcka mitt definitiva intresse?

Hon såg mig djupt i ögonen, och halvskrek:
- Jag är så djävla full!!!

Det var strax efter det som jag lämnade kåren, själv.

Ha det gott.

/Björn

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, att inte JAG testat den raggningsrepliken! Den slår ju allt!
haha, jag tycker att Du skulle följt med henne hem, som sympati.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback