Den där Mary var en pionjär

Jag satt och kollade lite på sj.se för att kolla tågresor från Hässleholm till Stockholm i början av januari. Jag ska nämligen dit då. Ett väldigt lockande reseförslag jag fick var en resa med byte i... Sundsvall.

18:13 Hässleholm C - 03:54 Sundsvall C
07:20 Sundsvall C - 11:44 Stockholm C

947 kr för student, 2 klass just nu...

Riktigt goa sjutton och en halv timme...
Får se om jag kanske hittar någon bättre resrutt.

¤¤¤

Gåta: Vad är det som är färgglatt och billigt, men hotar folks hälsa?

¤¤¤

Nu tänker jag upprepa mig. Vem kom på det här vintertid? Vem vem vem vem vem vem vem tycker det är roligare med sol och ljus på morgonen än på eftermiddagen? Vem bryr sig egentligen om morgonen?  Min samhällskunskapslärare på högstadiet spådde mig en framtid som statsminister. Stämmer hennes profetia skall det vara mitt främsta vallöfte att fixa till det sjuka med vintertid.
Och portugiser skrattar verkligen konstigt.

¤¤¤

Glöm inte bort att det behövs en ny manlig bloggare som tar över efter mig efter nyår. Maila Jennifer om du är intresserad:
[email protected]
(Man får betalt)

¤¤¤

Var man inte kär i Attraktiva Bengan innan fotbollsgalan måste man ha blivit det då. Kolla klippet
här.
Himla skönt att Bengan varken ursäktade sig eller skämdes i pressen efteråt. Inga konstigheter, bara berusning och känslostorm. Underbara Bengan.

¤¤¤

Svaret: Kondomer.
I södra Kina återanvänder de tydligen begagnade kondomer och gör hårsnoddar av dem.
Finurligt? Nja...
Äckligt? Ja.
Vidrigt? Ja, det också.
Det är smittorisk för allehanda sjukdomar när man håller kondomsnodden i munnen samtidigt som man fixar till håret med sina händer. Men det kanske det är värt, om hårsnoddarna nu är så billiga? Läs mer här.

/Björn

Kommentarer
Postat av: jenny

Bengan är bäst: P

2007-11-15 @ 06:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback