Drömmeri

Jag har bestämt mig för att bli den nya Saida.

Ni vet hon som spådde framtiden och hittade borttappade föremål åt vanliga människor i en veckotidning för många år sen.

Undra vad som hände med henne egentligen?


Nåväl. I två dagar har jag varit låg för att mitt tentaresultat i anatomin visade sig vara något annat än det jag ville att det skulle vara.

Där av mitt tomma sinnestillstånd som kulminerade i går kväll när jag messade till Björn och berättade om min "lack of inspiration". Tack hero Björn för att du räddade mig.


Så här är det med mig.

Finns det VG så vill jag ha VG och då pluggar jag för VG .

Så när mina ögon i onsdags flimrade över födelsedatumen och jag insåg att det inte var ett VG fastän det hade känts som ett VG när jag skrev tentan så blev jag lite smått förkrossad.


Onsdag natt:

Jag drömde att jag fick se tentan och att min lärare hade räknat fel på poängen och jag fick VG ändå till slut.

Jag vaknade lycklig, men det förbyttes snabbt till mummel och diverse fula ord.


Torsdag natt:

Jag drömde att jag fick se tentan och att min lärare hade räknat fel på poängen och jag fick VG ändå till slut.

Jag vaknade lycklig, men det förbyttes snabbt till mummel och diverse fula ord.


Fredag förmiddag ringde min lärare (på riktigt i verkligheten) efter att jag ringt och tjatat om att resultatet måste vara fel.

-   Lena vi har räknat fel på dina poäng, du ska ha 10 poäng till, vad bra att du var så uppmärksam!


Uppmärksam?

Snarare besatt, ockuperad, vanvettig och uppjagad.

Eller.

Sanningssägare, drömtolkare, sierska och "know it all person"


Så ställ er i kö gott folk, kanske kan jag se er framtid också.

Eller så behåller jag min nyvunna superkraft för mig själv.

Blir nog bäst så.

Kan ju inte vara hur snäll som helst bara för jag är den nya Saida.


Jag är lycklig.

Tänk att mina drömmar (min obsession) slog in. Ska nog fira i morgon på ett eller annat sätt och till nästa tentaperiod så ska jag nog sänka kraven på mig själv och tagga ner.


Minispådom: I morgon kommer Lena köpa ett nytt klädesplagg, antagligen dricka en kall bubblig dryck och le mot hela världen.

/Lena

Kommentarer
Postat av: Elak

Saida dog 16 november 1998, så där har du vad som hände med henne.

2007-11-18 @ 19:31:49
Postat av: Lena

Tack elak.
Synd å säga att jag blev återfödd då....lite för gammal för det. Men min systerson kanske, han är född 1998, det känns som han kan ha en superkraft som har smittat mig...så är det nog.
Fan han är född i mars, attans där sprack det.

2007-11-18 @ 22:56:55
Postat av: mia

drömmar e bra. kanske livsviktiga.. OM ingen vågade drömma skulle världen dö. Tänk på att allt stort som hände i världen först hände i någon människas huvud. (astrid regerar). låt oss tänka, prata å göra bra så bli världen bättre!
å du grattis igen till VG. satt fint!

2007-11-21 @ 23:02:36
Postat av: Lena

Mer sanndrömmar åt folket, man känner sig så mäktig då!

2007-11-22 @ 00:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback