Mitt hår är fortfarande lockigt

Sitter här framför datorn, halvnaken och halvblöt, med kvällens första kalla alldeles nyss öppnad. För bara en kort, kort stund sedan var jag helnaken och helblöt. Det var när jag stod i duschen och duschade.
Nu sitter jag här i min svarta badrock i frotté och trivs ganska bra med tillvaron. Det är bannemej ett bra julklappstips. Stor skön badrock i frotté. Känner du någon som inte har en så... Jag använder min så gott som varje dag. Jag har döpt den till Kent.
(bad rock)

Jag har fått ett personligt meddelande av Miss Li. Det tycker jag känns kul. Miss Li är en uppfriskande och bra artist tycker jag. Såg henne live två gånger i somras och det var bra.
Nyligen laddade jag hem senaste skivan, och fann den klart bra, den med.
Tycker särskilt om "Ba Ba Ba".
Men en sak väckte verkligen mitt intresse gällande låten "Why don't you love me".

Why don't you love me heter ju även en gammal Hank Williams-låt, vilken så småningom Red Hot Chili Peppers gjorde en cover på på sin första skiva 1984.
Kanske inget konstigt med det, många låtar har ju samma namn.

Men! Det hela blev riktigt intressant när jag upptäckte Miss Lis textrad:
"My hair is still curly and my eyes are still green"

I Hank Williams orginalversion finns nämligen textraden:
"My hair is still curly and my eyes are still blue"

Kan det verkligen vara blott en tillfällighet?

Eftersom jag har en Myspace-sida skickade jag ett meddelande till Miss Li där jag vänligt undrade hur det låg till.
Hon svarade:
Haha....ja du.
Jag kan bara säga att jag lyssnar väldigt mycket på Hank Williams ;-) ...
har dock inte hört Red hots version.
Hälsningar Linda Li


Där ser man!

Jag ser framför mig hur hon förundras över min musikkunskap och fantiserar om vilken fantastisk intelligent, rolig och fascinerande människa jag måste vara. Kanske går hon in på min Myspace-sida och lyssnar på mina låtar. Tänker att hon vill göra en duett med mig. Börja undra vad hon egentligen skulle sjunga med Winnerbäck för... Vad skulle det vara bra för liksom?

Nu anser jag mig ha skrivit nog.

Vill du lyssna på mina låtar kan du göra det
här.
Passa på att lära dig lite om manlig kärlek.

Min favoritskiva med RHCP är förresten Uplift Mofo Party Plan.

Vi ses.

/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback