Tomten har alla könssjukdomar

Jag har inget att göra. Så jag slänger in en extra blogg. En bonusblogg.

Har varit en lugn förstadag på mitt mellan-kurser-lov. Mamma ringde faktiskt i morse/förmiddags, så jag fick inte ringt själv som jag hade tänkt.

Sedan har jag varit på boxpass på kårgymmet med ****-Ivar innan vi for hem till mig för lite pizza och Idol. Vi trodde nog båda två att Andreas skulle åka. ut. ****-Ivars sammanfattning av Andreas uppträdande var så enastående bra att jag inte kan undanhålla er den.

"Det händer ju ingenting. Det är som att hälla mellangrädde i en bunke. Ok, man har visserligen en bunke med grädde - men sen då?"

***

Såg på expressen.se om något företag i USA som gjorde gosedjur som liknade olika bakterier och virus. Nyheten finns
här.
Men jag kan inte annat än störa mig på rubriken och ingressen som på expressen.se lyder:

De gör gosedjur av klamydia
Årets julklapp?
En rosa, luddig klamydiabakterie?
En ny kampanj gör gosedjur av könssjukdomar.

Varför inte istället:

Tomten har alla könssjukdomar
Julen är här, och julklappsstressen med den...
Varför inte ge din syster klamydia i år?
Gonorré till onkel Tord?Herpes till Faster Elsa?
Allt de kommer göra är att tacka och le...

Njae, kanske lite för lång ingress för att riktigt göra sig... Kanske:

Julen effektiviseras
Julklappar får man på julafton.
På juldagen får man könssjukdomar.
Sådan har traditonen länge varit bland landets unga. Men i år blir det andra bullar.
Tomten har ett hårt paket till dig på julafton, och det är smittat

Ja, men nåt sånt. Fast denna var också lite lång...
Det hade vu väl kunnat tåla. Inkompetenta webreporters där på expressen.se må jag säga.

Och när vi ändå är inne på ämnet så fann jag det ganska roande när min käre programföreståndare för IVP, Hansi Hinic, desperat ropade ut i högskolehallen: "Is he allowed to rape me!?".

Hans högljudda förfrågan huruvida det var tillåtet för mig att våldta honom eller inte fick dock aldrig något svar. Men jag förutsätter att det inte är det.

Imorgon är det lördag.

/Björn

Kommentarer
Postat av: Björn

I mitt första ingressförslag har jag faktiskt ändrat den andra meningen, då jag fann den lite för grov, kanske.

Den löd från början:
"Nu kan du göra det du kanske alltid har drömt om; Ge din syster klamydia."

Vet dock inte om jag hade fått ha kvar den texten...
Christan blev både arg och besviken över att jag bytte... Men jag vågade fan inte.

2007-11-03 @ 17:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback