All tid i världen och socker-koma

Det har varit en sådan där helg ni vet. En sådan som jag tänkte - Jag har all tid i världen.
Jag har hela helgen på mig att plugga.
Men som resulterade i att information angåendet bäckenet och lårmuskulaturen trycktes in i en ovillig sockerhög hjärna igår mellan 22.30 och 01.00.

I stället har jag nog banne mig gjort allt annat för att undvika att plugga.
Man måste ju få andas lite, resonerade jag.

Så på fredagen var det sol.
Jag cyklade omkring i staden på min underbara squink-cykel, frenetiskt letande på loppis efter saker jag verkligen inte behöver.

Köpte en lykta, åt lyxost, åt choklad, spikade upp lyktor, vattnade blommor, möblerade om, städade, gjorde gigantisk omelett, powerwalk på Galgberget och givetvis kollade jag på Idol hemma hos Jossan - satt och skrek på en viss hes nisse som inte kan sjunga med fyra kattungar klängandes i tröjan.

Så på lördagen var det ju sol och givetvis måste man ju vara ute då. Så det blev det en tripp till havet.
Promenixade fram och tillbaka och tyckte att det kunde vara dags för våren att anlända, plockade snäckor och blev blöt om fötterna. 

Var på stan och shoppade en del nödvändiga saker (faktiskt) (nästan), åt av min gigantiska omelett, fick hålla mig för att inte slita upp glasspaketet som väntade på mig i frysen.
I stället gick jag powerwalk med Emelie på Galgberget, pluggade nästan - jag renskrev information om några muskler.

Jag hyrde 3 filmer, undvek pokerkväll, tvättade, undvek pokerkväll igen, kollade på Babben, kollade på 2 filmer och när klockan var 01.45 då var det ju försent att börja plugga. Det hade jag ju sett till. Mycket listigt.

På söndagen så skulle jag gå upp nio för att plugga men kom inte upp förrän elva och då kunde jag ju lika gärna ge mig upp på Galgberget igen även om det inte var sol.

Tog en lång frukost, ringde min syster och tänkte prata en kvart.
En timma och fyra minuter senare var samtalet avslutat och klockan var efter 15.
Oj iväg till biblioteket på jakt efter dator, fick cykla vidare till högskolan för det stängde ju.
Fixade med bloggen som ska komma i tidningsform och det tog tre timmar.
Jag handlade, åt gigantisk omelett igen, kollade på Luuk, pratade med en kompis i en kvart (58 minuter), slet upp glasspaketet. Mumsade.
Sen var klockan 22.30 - dags för studier.
Socker-koma

Minifilosofi: Socker-koma bör unvikas vid studier
/Lena

            Tylösand

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vilka fina bilder! Gör att det rycker i sakna-Halmstad-nerven.

Postat av: mia

viken fotograf hon e den där lena.. Ja va d oxå lite i söndas å fotde lilla familjen.. Hoppas ja få göra d mer. å, åh vilken vacker värld d e om man bara vill sätta den sidan till.. Qram Qram

2007-10-09 @ 10:50:14
Postat av: Anonym

Håller med, underbara bilder! Ser faktiskt ut som vårbilder och inte höstbilder, de gör att man längtar ännumera till våren som är så långt borta...

2007-10-09 @ 20:39:38
Postat av: Lena

Va kul med alla kommentarer. Jag blir jätteglad :)
Fota är kul
Stranden är kul
Sommar är kul
Hösten... inte riktigt lika kul.
Lena

2007-10-10 @ 15:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback