Att börja med vokalen

Åh vad skönt att äntligen få sova...
Men... Var det inte nåt? Nåt mer... som ska göras?

Jo.
Den här bloggen skulle ju uppdateras!

Har ni sett på Ica Maxi?
Julskyltningen har börjat! Glitter, stakar och stjärnor trängs med tomtar och bockar. Lite som en onsdagskväll på kåren...
På entrédörrarna sitter det information om öppettider för hela julhelgen....
Jag gick och klämde lite på allt det fina. Tindrade lite med mina blå ögon. Sen hämtade jag mig, och kände mig mest matt.

Jag gillar inte alls bilden på mig här på studentbloggen. Varje gång jag ser den blir jag lite irriterad på den uppenbart störige människan som plirar in i kameran. Men jag får dras med den. Tjejen i toppen på den här bloggsidan heter förresten Sara och gick i min klass en gång i tiden... Nu är hon snart färdigutbildad polis, minsann. Söt som socker är hon.

En konstig sak med portugiser är att de skrattar underligt på msn... Vi svenskar håller oss ju huvudsakligen med "haha" eller "hehe".
Sen är det två skillnader med portugiser. Den ena är att de gärna använder det internationella "lol", som jag personligen någonsin i hela mitt liv aldrig kommer att använda. De använder dessutom gärna en förlängning av "lol", som "lololololololololololololol".
Men det konstigaste är när de skriver sena "haha:n".
Dels skulle de aldrig nöja sig med ett "haha". Nej nej nej... Det ska vara många ha:n. Hahahahahahahahahahahahahahaha.....

Men!

De börjar alltid med vokalen! Det vill säga: "Ahahahahaha".

Ahahahahaha.

Jag tycker det är jättekonstigt. Hur kan man börja ett skratt med en vokal?

Nä nu ska jag sova.

/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback