Färganalys

Måste börja med att erkänna.
Jag skrev en ny tidsplan i går natt, på ytterligare en post-it, bytte dock från grön till rosa och tänkte att detta skulle göra mitt liv mer välorganiserat.

Det började bra. Kom upp kvart i åtta efter bara tre snoozningar och gick en rask promenad. So far so good.
Hittade lite reklamblad i trapphuset som jag väldigt villigt tog med upp.
Jag tror inte egentligen att jag tänkte:
Jag vill stirra på glansiga bilder med massa prylar som man kanske kan beställa eller bara drömma om bara för att kunna slippa plugga.
Men det gjorde jag.

Så frukosten som skulle ta en timma enligt min maniska rosa lapp tog tre.
För jag hann tänka en del och titta ut genom fönstret rätt länge.
Och när det ändå gick så långsamt varför inte passa på att varva ner? Ta på sig raggisar, koka te och tänka.

Varannan sida i det lilla reklamhäftet erbjöd snabblån av pengar. Det stod att man bara kunde skicka in talongen nedan. Rätt sjukt.
Jag tänkte på alla kids som kan använda sina hightec telefoner och beställa pengar utan att mamma och pappa vet något (såg en dokumentär om detta)
Jag tänkte på människor som tycker att detta är väldigt lockande (javisst, jag gillar att shoppa, men nej tack)
Jag tänkte på min lilla 20a som skickas till Amnesty varje månad.
Jag tänkte mer men det orkar ni inte lyssna på.

Det fanns en bok i reklamhäftet som man kunde köpa fraktfritt, det handlade om hur färger påverkar oss som jag fick lite lust att köpa.
Men när jag räknat lite på det så kunde jag lika gärna hitta en i affären.
Definitivt billigare och utan att en hel drös med diverse böcker om finn dig själv och virka en bil anländer.

Och när vi ändå snackar färg så är det så att jag ska fotograferas i morgon i egenskap av cool student:)
Jag ska se ut som jag brukar göra en vanlig skoldag, men gärna färgglad.
Hm...blå eller blå?

Vit passade inte så jag gick och solade.
Vilken färg passar till brända rosa ögonlock?
Fjolla?
Givetvis.

Började plugga vid halv tre, inte riktigt som förväntat, men nu är det som det är. Bara att gilla läget.
Ska försöka skärpa mig och genomföra mina tidsplaner så att jag har något annat att skriva om än vad jag hittar i posten och hur vain jag är.

Minifilosofi: Ensamhet leder inte alltid till produktivitet
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback