Moviedrömmar och 637 kr delat på 21 dar

Äntligen! Jag har en ny cykel!
Fast jag menar en gammal, en sån där som går att fälla ihop och ta med in på lektionen, men som jag inte orkar bära utan låser fast med dubbla lås istället. Men med sådan ruljans som det är på cyklar i den här staden så kanske man borde sova med den?

Rull rull. tramp tramp och squink squink.... Jag cyklade lycklig till skolan och brydde mig inte om att jag var sen. Som vanligt. För cykeln är en sån cykel som man blir glad av. Cykelfrälst.

Helgen var promenadig, fikig, ölig, känslig, mysig, matig, shoppig och alla andra iggiga saker man kan vänta sig när ens närmsta vänner är på besök.

Att tillägga är att det inte funkar att leva som förut när man är student.
637 kronor är en sorglig siffra att mötas av när man fick csn för enbart en vecka sen.
Allvarligt jag vet inte vad jag pysslar med eller jag menar, vad mina pengar pysslar med.
Måste börja med kassabok, sluta glo på kläder, byta från finchoklad till fulchoklad, koka och svälla mina egna bönor, inte gå ut...inte leva.
Eller så nallar man från sparkontot:)
Igen.
Suck.

Veckan har startat i minst 100 knyck och mera väntar.
Det är redovisningar, fördjupningsarbeten, duggor och allt annat som får mig att vilja lägga in mig på apoteket och få novalucol via dropp.
Mina nerver!  Kommer direkt från folkhögskola där kreativitet står i centrum. Där det inte finns några fel eller misstag att begå. Man bara är.

Snacka om att världar krockar. Nu är jag allt annat än det softiga "jag är"
Mer av Lena kanske man kan säga. (Hysterisk) Men det finns väl en ide med det också?!

Tänker på alla filmer som jag missar Snyft! Jag förgås av smärta! 
Att jag kommer bli den där människan som säger "vi kan ta vilken som för jag har inte kollat på film på evigheter"
Att bli en såndär som andra kan köra över när det gäller filmval är min fasa.

Det är ju jag som ska göra det, det är ju min roll att köra över, så ska alla bli sura fastän de ändå tycker om mig för jag har så bra filmsmak.......Och då är ju allt som det ska.

Minifilosofi: Dela 637 kronor på 21 dagar och inse att det är ohållbart.
/Lena



Kommentarer
Postat av: Björn

Om du har Swedbank kan du fortfarande ta ut 100 kr, även om du bara har 1 krona på kontot. Bra knep för att överleva sista dagarna i månaderna...

2007-10-02 @ 16:22:22
Postat av: Lena

Ja, då kan jag alltid shoppa hejdlöst för 636 kronor fram tills dess:)
Ska komma i håg det.
Thanx
Lena spendera

2007-10-02 @ 20:54:57
Postat av: Björn

Do it!
Det är lite trixigt att få ihop det så att man handlar precis så man får 1 krona över. Det kräver planering och kalkylering. Men det är det värt.
Det är värt allt besvär när man har 1 krona på kontot, men ändå får ut en hel hundralapp ur bankomaten. En hel hundralapp. En hel förmögenhet. Det är en fin känsla.

2007-10-02 @ 21:09:10
Postat av: Lena

Ja faktiskt, det är ju ett 15 pack
ägg, 2 stora kesoförpackningar, 200 gram fulchoklad och en proteinbar.....
Japp sista veckan i lyx.
Lena

2007-10-03 @ 09:56:10
Postat av: alex

vad är detta för vild blogg! är det fler studenter som skriver här? jag sökte efter kåren+gymmet i google och hittade hit.
intressant läsning.
mvh

Postat av: Lena

Tjena Alex
Trevligt att du hittade hit till vår vilda blogg. Vilket betyder att det är jag - Lena (flickan) och Björn - (pojken) som bloggar var och varannan dag om diverse flummiga saker, betydelsefulla saker, viktiga saker, oviktiga saker som berör studentlivet för Halmstad högskola.
Vi får lufta det mesta vi vill och göra fin reklam för Halmstad högskola.
Annars kan du nog hitta diverse länkar till gymmet om du letar runt lite.
Ha det gott
Lena

2007-10-04 @ 18:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback